Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låst ikon på skrivbordet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-20 17:28

Skulle bränna en DVD-skiva, men någonting gick snett under bränningen och jag blev tvungen att tvångsavsluta (använde Finders inbyggda brännfunktion). Trots att jag sedan flera dagar matat ut skivan är ikonen fortfarande kvar på skrivbordet, omstart till trots. Försöker jag slänga den så står det "Åtgärden kan inte slutföras eftersom objektet <skivans namn> är låst."

Någon som har en idé om hur jag kan få bort ikonen?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-20 17:49

Prova med att hålla ner "alt" samtidigt som du drar den till Papperskorgen och tömmer densamme.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-20 17:53

Hjälpte tyvärr inte..

  • Medlem
  • 2006-12-20 19:29

kanske långsökt men stoppa in den felbrända skivan och kasta/mata sedan ut densamma. Kanske känner den av nån koppling till själva skivan. Hoppas det löser sig

  • Oregistrerad
  • 2006-12-20 21:21

Om du högerklickar på den (eller ctrl+klick) och väljer "Visa Info" så kan du låsa upp den någon stans där, sen är det bara att kasta...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-20 22:36

Scumpi: Tack! Det fanns en liten ruta man kunde bocka av där, Vetifaen hur jag lyckats missa den tidigare. Har ju faaktiskt letat i det fönstret ett flertal gånger tidigare... :">

1
Bevaka tråden