Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Duger grafikkortet i MB C2D till att spela CS?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-12-26 12:50

Precis.

Hur var det nu med 3D...?

/Fredrik

Du har helt rätt, jag tänkte på något annat....

Emulerar eftersom resultatet blir detsamma,
simulera så ser det bara ut att vara samma.

Ursäkta.

  • Medlem
  • 2006-12-26 19:53

*host* 3D.... =P

Kör jag i OpenGL eller vad jag kör jag med?

/Fredrik

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-27 16:11
Ursprungligen av Nifo:

*host* 3D.... =P

Kör jag i OpenGL eller vad jag kör jag med?

/Fredrik

Ja, jag undrar med, är väldigt sugen på att kunna köra Half-Life genom parallels eller liknande..

reboota och starta windows genom bootcamp känns inte riktigt värt det...

  • Medlem
  • 2006-12-27 16:20

Half-Life 1 motorn (tillsammns med Counterstrike) funkar hur bra som helst. Kör det i Crossover - nemas problemas kan man nog säga. Rycker till lite ibland, men inget större problem. Kör det i ett fönster på min C2D iMac 20" så jag snabbt kan växla till chattprogrammet .

HalfLife 2 ska fungera (enligt en video på Youtube) Men då vet jag inte vilken upplösning han kör med. Men testa vet jag

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-27 17:07

Har nu testat counterstrike och det flyter på rätt ok. Dock går datorn igång på alla "cylindrar" och fläkten låter som den kommer självförstöras. Samma för er andra som lirar?

Sen får jag inte ned konsollen som man brukar få ner genom att trycka på knappen till vänster om 1:an.

Senast redigerat 2006-12-27 17:17
  • Medlem
  • 2006-12-28 00:00

Fläkten går nästan aldrig igång på min C2D iMac 20". Pratar vi om vanliga, "gamla" counterstrike? Det är den jag kör: CS CZ (condition zero). Den där knappen funkar för mig i alla fall

/Fredrik

Senast redigerat 2006-12-28 00:16
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-28 12:57

Jo det är gamla vanliga 1.6. Men vad rackarns fungerar inte konsollknappen för mig då, känner mig hyfsat handikappad.

Har märkt av de små rycken, kan nog ställa till det men det är inte långa avbrott så det kan man ju leva med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-28 14:08
Ursprungligen av baller:

Jo det är gamla vanliga 1.6. Men vad rackarns fungerar inte konsollknappen för mig då, känner mig hyfsat handikappad.

Har märkt av de små rycken, kan nog ställa till det men det är inte långa avbrott så det kan man ju leva med.

Har någon gämfört prestanda i Darwine/Crossover VS Parallels?

Ursprungligen av baller:

Jo det är gamla vanliga 1.6. Men vad rackarns fungerar inte konsollknappen för mig då, känner mig hyfsat handikappad.

Har märkt av de små rycken, kan nog ställa till det men det är inte långa avbrott så det kan man ju leva med.

Det verkar som det är färre ryck i CS 1.6 än i Condition Zero, så jag lirar mest vanliga CS-maps för att undvika de små rycken. Man äger mer då!

Att få ner konsollen med den tangenten funkar bra hos mig på min MacBook. Kolla i tangentbordsinställningarna i CS och se så att det verkligen är den knappen som är assignad till konsollen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 12:51
Ursprungligen av tobiwan:

Att få ner konsollen med den tangenten funkar bra hos mig på min MacBook. Kolla i tangentbordsinställningarna i CS och se så att det verkligen är den knappen som är assignad till konsollen.

Har kollat i tangentbordsinställningarna men den funktionen verkar inte gå att ändra, hittar den inte ens.

Lever din fläkt också fan så fort du startar CS?

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-30 17:01
Ursprungligen av baller:

Har kollat i tangentbordsinställningarna men den funktionen verkar inte gå att ändra, hittar den inte ens.

Lever din fläkt också fan så fort du startar CS?

Att fläkten drar igång när du kör CS är väl inte så konstigt?? Jag skulle snarare oroa mig ifall den INTE gjorde det ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 23:11
Ursprungligen av widde:

Att fläkten drar igång när du kör CS är väl inte så konstigt?? Jag skulle snarare oroa mig ifall den INTE gjorde det ..

Förvisso, trodde bara att den skulle lugna sig emellanåt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-01 13:50

Hur kör ni CS? kör ni det i CrossOver, Parallels eller Boot Camp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-01 22:01

Jag kör boot camp.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-02 15:41

Någon som exakt hur mycket plats Windows tar på partitionen man skapar i BootCamp?

Ursprungligen av Qalle:

Någon som exakt hur mycket plats Windows tar på partitionen man skapar i BootCamp?

En installation brukar ta från 1,5 GB och uppåt beroende på hur mycket som är installerat.

Så mycket som Windows brukar ta?
Du bestämmer ju själv hur stor partion Windows ska få, så det är ju upp till dig.

  • Medlem
  • 2007-01-03 10:22

Varför kör ni inte med CrossOver istället för BootCamp? Okej, allt funkar inte på CS - men mycket gör det. Snart kommer programmet även i en skarp version..

/Fredrik - som inte orkar boota om.

Bevaka tråden