Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskelista: 99mac version 7.0

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hallon:

Det har pratats lite om sökfunktionen och där har jag också en önskan:

När man söker på något och får träff i en tråd som kanske innehåller 15 sidor, så får man sitta och klicka sig fram sida efter sida för att hitta ordet/diskussionen man letar efter.
Bra vore om man kommer direkt till den sida i tråden som innehåller det ord man har sökt på. Eller åtminstone att man kan välja att hoppa direkt dit.

Om du väljer avancerad sökning (under tjänster) så kan du välja "Visa resultat som inlägg" och därmed komma till inläggen med sökträffarna, utan att behöva leta igenom hela diskussionen.

/M

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-12-08 14:57
Ursprungligen av Martin Belak:

Om du väljer avancerad sökning (under tjänster) så kan du välja "Visa resultat som inlägg" och därmed komma till inläggen med sökträffarna, utan att behöva leta igenom hela diskussionen.

/M

Där ser man. Det har jag missat helt.
Tack för tipset.

Håller med Hallon om detta - men vill tipsa om en workaround. När man då är på en tråd, så kan man klicka på "Sök här" längst uppe till höger vid första inlägget - och då kan man söka i tråden. Men det är en obekväm workaround, vore bättre om det fungerade som Hallon föreslår.

Mer önskningar: När man citerar någon står det t.ex. Adrian B skrev tidigare:

Räcker det inte med Adrian B skrev:?

Och;
När man klickar på redigera-funktionen så kommer man ibland till en avancerad redigeringspanel och ibland kan man redigera på plats. Har inte fått någon ordning på vilken som kommer när. Ett enhetligt beteende vore inte fel.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

När man klickar på redigera-funktionen så kommer man ibland till en avancerad redigeringspanel och ibland kan man redigera på plats. Har inte fått någon ordning på vilken som kommer när. Ett enhetligt beteende vore inte fel.

Det beror på om du redigerat något med Ajax tidigare på den sidan, vBulletin klarar inte två ajaxredigeringar per sidladdning tror jag.

/M

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-12-08 14:56

Fler tester.
Att Macbook Pro inte har testats än är lite tråkigt.

Fler nyheter skulle också vara bra. Det är alltid lika trevligt att mötas av en ny fräsh nyhet. På senare tid så har man dock mötts av samma "nyheter" man läste för nästan en vecka sedan..

Dessa punkter kanske inte har med 99mac-upplägget i sig att göra, utan mer en fråga om hur mycket tid/resurser det finns att lägga på det här. Dock vill jag ändå framföra det, eftersom jag tror att jag inte är den enda som saknar det (?).

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-12-08 15:44

En snabbknapp

En snabbknapp här nere där det står:
-Sluta bevaka denna meningslösa disskusion som ändå har spårat ur fullständigt.
-Det är naturligtvos upp till var och en att bedömma om det gäller just den här tråden eller någon helt annan tråd kanske till och med i ett annat forum.:rolleyes:

Jag märker att ni lyssnar och arbetar. Tack för de förändringar som skett hittills!

Ny önskning!
Göra smileys lika höga som bokstäverna. På så sätt blir det inte fula mellanrum mellan raderna och allt mycket snyggare.

Bevaka tråden