Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP hittar inte min TV!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-27 19:34

Hej, är rätt ny med OSX. Problemet är att jag har köpt en videoadapter DVI->SVHS/Composit, vad jag än gör så hittar den inte min tv. Har provat med både composit och SVHS, flera olika kablar och två olika TVn.
Det ska väl vara så enkelt att man kopplar in alla kablar och trycker på detect display, absoult inget händer när jag gör det.
Båda av dessa TVn och kablarna fungerar med PC och tv-out..

Någon som har några förslag på vad man kan göra eller någon mjukvara man kan ladda hem?!

Har en Mackbook pro CoreDuo 15"

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-27 20:38

Fungerade efter omstart av datorn, inga problem kvar då...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-28 13:17

Jahapp, då löste det sig..

Prova att starta om först och skriv saker sen, det brukar jag göra när PCen dör för den sjuttioelfte gången.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-28 23:24
Ursprungligen av zulee:

Hej, är rätt ny med OSX. Problemet är att jag har köpt en videoadapter DVI->SVHS/Composit, vad jag än gör så hittar den inte min tv. Har provat med både composit och SVHS, flera olika kablar och två olika TVn.
Det ska väl vara så enkelt att man kopplar in alla kablar och trycker på detect display, absoult inget händer när jag gör det.
Båda av dessa TVn och kablarna fungerar med PC och tv-out..

Någon som har några förslag på vad man kan göra eller någon mjukvara man kan ladda hem?!

Har en Mackbook pro CoreDuo 15"

Vilken och vart köpte du denna kabel?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-29 00:24
Ursprungligen av doGG:

Vilken och vart köpte du denna kabel?

Det är Apples vanliga adapter, köpte mmin här:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=989319&product_id=363901

1
Bevaka tråden