Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsbolaget eller ComHem?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

kan säga att jag ringde en i helgen som hade com hem-telefoni o fick felmeddelande om att alla linjer var upptagna. Den personen hade heller inte kunnat ringa ut tidigare. De hade haft abbonemanget i ett par dar bara. Har själv telefoni via bbb adsl o de har aldrig strulat vad jag vet.

Ursprungligen av Code Red:

kan säga att jag ringde en i helgen som hade com hem-telefoni o fick felmeddelande om att alla linjer var upptagna. Den personen hade heller inte kunnat ringa ut tidigare. De hade haft abbonemanget i ett par dar bara. Har själv telefoni via bbb adsl o de har aldrig strulat vad jag vet.

Hmm, hellre ett meddelande att linjerna är upptagna är att "det finns inget abonnemang på numret" som BBB hade som meddelande.:tveksam:

IP-telefoni, då har man gett upp hela vitsen med en fast telefon.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-14 22:38

Jag hade BBB i ett år. Under hela det året hävdade dom att det va min utrustning som det va fel på (har en netgear router med adsl modem).

Tillslut orkade jag inte tjata mer (jag fick 4mbit som max ner, skulle haft 8 enligt alla deras mätningar och 700kbit som max upp, skulle haft 1mbit enligt deras mätningar) och böt till Telia ADSL.

Nu har jag 22mbit ner och 1.2mbit upp med samma utrustning, inte bytt en enda grej. Startade om modemet och allt fungerade med telia istället för bbb.

Har även haft Comhem tidigare och hade 2 gånger under 3 år några timmars downtime. Annars fungerade det klockrent hela tiden.

Så om jag skulle välja? Om jag va tvungen att ha adsl? Inte BBB iaf...
Om jag kunde välja att ha ADSL eller Comhem skulle jag välja Comhem. Mycket stabilare tjänst och man behöver inget telefonabonemang i grunden.

Bevaka tråden