Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död pixel på ny core2duo

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nuvarande status är att jag skall få en ny dator hemskickad till mig, så det blev samma scenario som krox upplevde.
Mycket uppskattat med sådan service!

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-28 01:31
Ursprungligen av fraspe:

Nuvarande status är att jag skall få en ny dator hemskickad till mig, så det blev samma scenario som krox upplevde.
Mycket uppskattat med sådan service!

.. och du hade endast en död pixel på skärmen? Låter som bra service isåfall
Personligen hatar jag döda pixlar, kan inte leva med dom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-28 19:58

Jag sitter nu med min tredje Macbook, sedan de två första haft pixelfel. Köpte den hos PC city, som jag för övrigt kan rekommendera - det var inget snack, utan jag fick byta direkt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-28 21:54

Jag hade oxå en död pixel....bara ringa och de hämtade den sen kom det en ny macbook efter en vecka eller så...asbra. (skedde inom de 14 dagarna för ångerrätt)

Fyfan vad trött jag är på Apple nu.
Pratade precis 70 minuter med kundtjänst ang. min Macbook 2.0 som lider av missfärgningarna + en blå pixel (sen 4 månader, går inte att få bort) mitt på skärmen + att de interna högtalarna bara funkar varannan gång man drar ut de externa ur hörlursuttaget eftersom där är nåt slags glapp.

Den tekniska supporten sa att det nog blev aktuellt att byta ut datorn men sedan totalvägrade kundtjänsten och hävdade att jag fick lämna in den och att det tar minst 10 dagar att reparera, något jag inte kan acceptera pga att jag är beroende av datorn för jobb o studier. Dessutom gör de ju inget åt pixeln eftersom det inte räcker med bara en trots placeringen. Jag kan leva med dessa fel men andrahandsvärdet sjunker ju kraftigt och när jag tog upp eventuell kompensation så blev det nej där också.

Kunde lämna in datorn till en lokal serviceprovider för att se om där eventuellt fanns fler döda pixlar men det kunde föra med sig en ytterliggare avgift som han menade på "ändå var ett billigt sätt om det bli aktuellt med skärmbyte" - men vafan? Om det nu INTE är fler än en pixel så förlorar jag ju istället ännu mer pengar och blir sittandes med samma skärm...

Synd att Apple inte har någon konkurrent, detta är under all kritik!

Jag har tyvärr också råkat ut för döda pixlar. Inte brytt mig förän nu, ska in mellandagarna och höra vad dom säger.
Den ena är strax under menyn i vänstra övre hörnet.
Hamnar exakt i tillbakaknappen till safari.

Dom andra två sitter som ihop och är nästan helt centrerade i skärmen, riktigt jobbiga.
Ibland fungerar det utmärkt att koppla bort dom, men när man väl upptäcker dom vid tex. textläsning så är det kört...

Får se vad dom säger, hoppas det går att lösa på nåt sätt

/Joakim

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-25 13:17

Jag har nu upptäckt en död pixel i nästan mitten av skärmen som inte funnits där tidigare. Jag hatar döda pixlar.. Har dom öppet idag? 25 december? Ska pröva och ringa..

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-09 17:37

Har nu fått min nya Macbook och även denna har en död pixel. Denna är helt svart och är enormt irriterande och syns precis hela tiden. Mycket större än den förra också känns det som.. Men jag vet inte..
Jag ringer tillbaka till dem och ber dem byta igen helt enkelt.. Men fan så jobbigt.

Personligen skulle jag aldrig acceptera en död pixel på en ny dator och det oavsett vilken policy som leverantören/tillverkaren av datorn/skärmen säger sig ha. Död pixel = utbyte av dator/skärm. En ren principsak (förutom obehaget att ha en defekt skärm).

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-09 21:55
Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Personligen skulle jag aldrig acceptera en död pixel på en ny dator och det oavsett vilken policy som leverantören/tillverkaren av datorn/skärmen säger sig ha. Död pixel = utbyte av dator/skärm. En ren principsak (förutom obehaget att ha en defekt skärm).

Det gör inte jag heller, därför kommer jag antingen be om en ny eller häva köpet. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Jag har iallafall packat ner datorn igen. Turligt nog plockade jag inte upp några påsar alls, utan bara dator och sladd, så allt är helt "original" och inte ens använd. Datorn är uppstartad två gånger och inga uppgifter ifyllda, därför behöver jag inte ens ominstallera den..
Spelar väl ingen roll egentligen, men det är ju kanske trevligare för dem om de får in hela grejor som plasten inte är bruten på, då kan de ju återanvända det..

Men hmm.. ska jag häva köpet eller plocka hem en till? Jag menar, OSX Leopard är ju på intågande.. Nu när jag fått vänta så här länge och får vänta ännu längre kanske det är värt att vänta lite till och få Leopard på köpet?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-01-11 01:13
Ursprungligen av widde:

Det gör inte jag heller, därför kommer jag antingen be om en ny eller häva köpet. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Jag har iallafall packat ner datorn igen. Turligt nog plockade jag inte upp några påsar alls, utan bara dator och sladd, så allt är helt "original" och inte ens använd. Datorn är uppstartad två gånger och inga uppgifter ifyllda, därför behöver jag inte ens ominstallera den..
Spelar väl ingen roll egentligen, men det är ju kanske trevligare för dem om de får in hela grejor som plasten inte är bruten på, då kan de ju återanvända det..

Men hmm.. ska jag häva köpet eller plocka hem en till? Jag menar, OSX Leopard är ju på intågande.. Nu när jag fått vänta så här länge och får vänta ännu längre kanske det är värt att vänta lite till och få Leopard på köpet?

Tror dock det lär dröja tills Maj ungefär innan vi får se Leopard.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-01-09 21:39

Jag fick också en pixel som blev inaktiv nyss, lös röd/grönt i nedre höger hörn. Lyckades dock massera bort med ca 10 sekunders massering med pekfinger. Försökte först med skona microfiber duk efterom jag inte vill kladda ned, men det gick inte. Måste vara direkt kontakt med något finger verkar det som.

Har macbook vit core 2 duo.

Bevaka tråden