Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zune incompatible with Windows Vista

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nej nej, inte sharea.... SQUIRT!!! Spruta din musik till andra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 11:20
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Nej nej, inte sharea.... SQUIRT!!! Spruta din musik till andra!

Håll musen över ordet squirt och tryck på ctrl-command-D. Vänta.

Nu ser du vad ordet betyder. Kolla längst ner!

  • Medlem
  • 2006-12-06 22:55
Ursprungligen av pesc:

Håll musen över ordet squirt och tryck på ctrl-command-D

Men vad i hela friden. Hade jag inte minsta aning om. Så sjukt mäktigt.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 00:16
Ursprungligen av pesc:

Håll musen över ordet squirt och tryck på ctrl-command-D. Vänta.

Nu ser du vad ordet betyder. Kolla längst ner!

Funkar inte med Firefox upptäckte jag. Med Safari går det bra, så klart.

Och vad är grejen med tjejen som får stryk (eller vad gör de?) av två andra tjejer i bakgrundsbilden till Sune-installation (i appleinsiders artikel)?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-16 09:58
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Och vad är grejen med tjejen som får stryk (eller vad gör de?) av två andra tjejer i bakgrundsbilden till Sune-installation (i appleinsiders artikel)?

Hur tänker de på Redmond med en sån bild? Är det någon som ens kollar igenom hur det ser ut innan det släpps?

Ursprungligen av elsevero:

Hur tänker de på Redmond med en sån bild? Är det någon som ens kollar igenom hur det ser ut innan det släpps?

Man får hoppas att tjejerna skickas till socialen

men snälla... jag orkar inte ens kommentera... kom ffs inte och hävda efter detta skit att 99macare är alldeles för insnöade och trångsynta vad kommer till "det ooooooo (många ooooo mao)nnnnndddaaaaaa kallad winpc)...

när kommer nån macare erkänna att ipoden matas med ett junkcodec tex? nä just... aldrig.

Ursprungligen av northernlight:

när kommer nån macare erkänna att ipoden matas med ett junkcodec tex? nä just... aldrig.

Va? SKANDAL! Jag har aldrig känt mig mer lurad!

Ursprungligen av northernlight:

men snälla... jag orkar inte ens kommentera... kom ffs inte och hävda efter detta skit att 99macare är alldeles för insnöade och trångsynta vad kommer till "det ooooooo (många ooooo mao)nnnnndddaaaaaa kallad winpc)...

när kommer nån macare erkänna att ipoden matas med ett junkcodec tex? nä just... aldrig.

Snälla men ge mig en vettig förklaring på vilket sätt detta är en junkcodec?

Ursprungligen av draags:

Snälla men ge mig en vettig förklaring på vilket sätt detta är en junkcodec?

oj massa svar kommer ta tid att svara på alla ^^. jag ger dig EN länk som bevisar min tes med råge. Denna review vill ju självklart sälja meizus men kolla in codecinfon så pratar dessa sitt tydliga språk

http://mallis1.blogsome.com/2006/09/21/meizu-m6-vs-ipod-nano-comparison/

Någon annan som är en tvivlare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 10:42
Ursprungligen av northernlight:

oj massa svar kommer ta tid att svara på alla ^^. jag ger dig EN länk som bevisar min tes med råge. Denna review vill ju självklart sälja meizus men kolla in codecinfon så pratar dessa sitt tydliga språk

http://mallis1.blogsome.com/2006/09/21/meizu-m6-vs-ipod-nano-comparison/

Någon annan som är en tvivlare?

Jösses!

Menar du att iPod har sämre "codec" för att man har ett äldre chip med "mindre MHz"?

Vad 17 är det som säger att ett nyare chip låter bättre? Man måste väl lyssna på resultatet? Jag skulle vilja påstå att den svaga biten i många spelare är den analoga delen, samt hur D/A-omvandlingen går till. Inte hur många MIPS DSP-kretsen har.

Du kan väl ändå inte på allvar mena att testen du länkade till är balanserad eller går på djupet med en jämförelse av "codecen"?

(Själv har jag ingen iPod och vet inte om de låter bra eller inte. Har en iRiver iFP-799.)

Ursprungligen av northernlight:

Jag säger som föregående talare - Jösses!
Du kan inte mena allvar när du länkar till denna sida.

Nästan som att länka till Apples sida.

Däremot var det kul att se den där andra spelaren som verkligen är gjord med Apple som inspiratör. Den var inte så pjåkig.

Här är en några år gammal test som antagligen är mer trovärdig dessvärre lite för gammal, men det visar att det du snackar om gällande junk codec.

http://www.stereophile.com/mediaservers/934/index5.html

Ursprungligen av northernlight:

oj massa svar kommer ta tid att svara på alla ^^. jag ger dig EN länk som bevisar min tes med råge.

Ta den tid du behöver, eftersom jag pluggat signalbehandling och signalteori ser jag med stor förväntning fram mot ditt svar. Jag måste dock medge att jag tror du är ute och cyklar fullständigt och håller själv inte med dig alls, men nu har du din chans att övertyga oss om motsatsen. Vilka aspekter av codecen är det du har invändningar mot? Är det fönstringen? Eller möjligen den innehållsanpassade komprimeringsprofilering som tillämpas på blocknivå? Det här ska bli mycket intressant.

Ursprungligen av northernlight:

men snälla... jag orkar inte ens kommentera... kom ffs inte och hävda efter detta skit att 99macare är alldeles för insnöade och trångsynta vad kommer till "det ooooooo (många ooooo mao)nnnnndddaaaaaa kallad winpc)...

Om du väntar dig att alla ska vara helt betuttade i den nya MS-prylen så skulle jag nog säga att du befinner dig på fel forum, de flesta som är medlemmar här är det för att de gillar Macar, iPods och andra Apple-prylar. Det borde knappast komma som en överraskning, särskilt när det gäller en produkt som inte ens går att koppla till en Mac. Sedan kan det diskuteras varför just 99mac-folket skulle stämplas som trångsynta när sisådär hälften av världens teknikskribenter redan skrattat sig harmynta åt samma produkt, eller är de måhända talibaner de också?

Ursprungligen av Samuel K:

Om du väntar dig att alla ska vara helt betuttade i den nya MS-prylen så skulle jag nog säga att du befinner dig på fel forum, de flesta som är medlemmar här är det för att de gillar Macar, iPods och andra Apple-prylar. Det borde knappast komma som en överraskning, särskilt när det gäller en produkt som inte ens går att koppla till en Mac. Sedan kan det diskuteras varför just 99mac-folket skulle stämplas som trångsynta när sisådär hälften av världens teknikskribenter redan skrattat sig harmynta åt samma produkt, eller är de måhända talibaner de också?

1: jag förväntar mig ingenting och allra minst att macare ska ge ms produkter en ärlig chans (något jag klargjort ganska väl?)
2: Det är skillnad på att gilla apples produkter och racka skit på andra tillverkare.
3: Talibaner? Jag bor i Sverige iaf... jag tror inte att kulturellt ursprung har SÅ mycket med saken att göra eller?
4: Varför ska 99macare stämplas som trångsynta?.. denna tråd torde vara svar nog.

  • Medlem
  • 2006-11-27 11:12

northernlight: Men det är ju roligt när ooooonda saker inte fuuunkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-01 18:16

Fast vad som är värre är ju att "gamla" wma-låtar med DRM ("Plays for Sure" som det så fint heter hos Microsoft) inte går att spela på Zune.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-01 18:46

Hur Microsoft än bär sig åt så kommer de aldrig att få till det lika elegant som Apple har lyckats med.
Allt som Microsoft försöker härma och låtsas hitta på blir anskrämligt fult och fullständigt odugligt.

Gammal grej, men fortfarande aktuell: http://youtube.com/watch?v=upzKj-1HaKw

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-01 19:20

Så sant som det är sagt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 21:04

Mm stackars folk som handlar en massa mp3-spelar skräp som plays for sure som inte playar for sure dock..

Risken är dock, i USA i varje fall, att folk börjar köpa "icke-iPods" då dom blir "annorlunda". När iPodarna äger 70% av marknaden kanske någon köper en Zune rentav för att vara annorlunda.

Nu är ju dom som gör det antagligen n00bs och losers men risken finns..

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-01 21:44

Synd att Zune är så pass ful och tråkig men i mina ögon är iPoden så jäkla överskattad, så det skulle vara kul om det hände något på musikspelarmarknaden..
iRiver Clix och S10, där har vi lite nytänkade.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 08:57

Håller nästan med... Apple borde släppa en feeeeeeeeet serie med mååååååååååååånga iPod-modeller så att folk kan tänkas känna sig någorlunda annorlunda

Dom vita sladdarna som vart lite "w00t" från början finns ju överallt just nu..

Det kommer komma en dag då det är helt mer ute att köra en ipod men detta lär dröja.

ipoden kanske idag är överskattad men den fungerar.

wow häftigt - alltid lär man sig nått nytt. Synd att inte svenska funkar framförallt med synonym delen.

I ett nummer från tidningen ljud & bild fick ipoden riktigt bra test poäng - där nämndes det även att ipoden hade bättre ljud än iriver men att de medföljande hörlurarna var rätt kassa.

Nu säger jag inte att ipoden är bäst men att häva ur sig att den matas med junk codec är defintivt bullshit framförallt eftersom du kan mata den med okomprimerat om du så vill på bekostnad av färre låtar.

Bevaka tråden