Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K750i - Alternativ?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 15:33

Själv så har jag alltid använt phoneagent till min k700. http://www.macmedia.sk/pa.htm
Använder den också till att skriva sms från datorn och även peta in adresser och sånt via bluetooth.
Tänkte faktiskt idag byta till k750.

  • Medlem
  • 2006-11-04 00:28

Men hörrni....hur får jag ner volymen på SMS-signalen? Hittar bara volymen för ringsignalen.

/Fredrik

Samma, du kan inte ändra på det såvida du inte ändrar ringvolymen med!!

  • Medlem
  • 2006-11-04 16:38

Hur uppgraderar jag K750i ???

Ehm...okej. Valde "old telephone" som ringsignal och något annat för SMS. Nu är det så att SMS signalen är grymt mycket högre än ringsignalen. Det är lite jobbigt, må jag säga (och pinsamt).

Annars är jag verkligen nöjd. Visst, menyerna kunde vara *något* snabbare, men vad sjutton... *L*

JO! En sak till - hur uppgraderar man lättast till senaste firmware? Behöver jag installera något program eller kan jag få nya filer sänt till mig via nätet...eller hur funkar det? Vilken är senaste versionen för K750i och hur trycker jag för att få fram vad jag har nu?

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-11-13 22:21

Jag hörde att man på något vis kunde lämna in sin K750i och få den omprogrammerad till en W800i med bland annat "flight mode" och bättre musikhanterare. Är det någon funktion i K750i som däremot kommer att försvinna? =/

Vad kan man få sånt gjort i Göteborg, och ryker garantin då?

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Jag hörde att man på något vis kunde lämna in sin K750i och få den omprogrammerad till en W800i med bland annat "flight mode" och bättre musikhanterare. Är det någon funktion i K750i som däremot kommer att försvinna? =/

Vad kan man få sånt gjort i Göteborg, och ryker garantin då?

/Fredrik

De flashar helt enkelt om den med mjukvaran för K750i. Inget försvinner som du har i K750i.

Om garantin ryker eller inte är nog lite godtyckligt. Skickas den in till en servicefirma för reparation är det inte säkert de gillar det hela. Men vissa verkar inte bry sig alls.

Men varför köpte du inte en W800i från början? För priset av omflashningen och att du måste köpa större minne till K750i blir priset högre än för W800i? Men kanske blev du sugen efter du handlat?

  • Medlem
  • 2006-11-13 23:25

W800i är för ful för min smak. =P Är estet. K750i är måhända inte som en LG Chocolate, men allt mycket snyggare än W800i. Men sen trodde jag att K750i skulle ha möjlghet att söka inom Artist, Album eller låt - men det kunde visst bara W800i. Klurar på om man ska köpa till de där lurarna med, ska de vara bättre tro?

Hittade förresten ett ställe som heter GSMTeknik i Göteborg som fixar biffen för 199 kr. Försvinner allt på telefonen då, kontakter osv? =/

/Fredrik

  • Medlem
  • 2007-02-23 22:28

Okej, I admit. Det blir en liten bump här, men wtf...

Är det fler än mig som grämer sig över den ENORMT LÅNGSAMMA filöverföringen (med sladd) när man ska slunga över exempelvis musik till K750i? Kör med SyncTunes och att bara föra över ett par låtar tar ju fasen 10 minuter. OM man då som jag vill fylla ett 1gb kort så gäller det att ha fria timmar framför sig. Helt sjukt.

Fel här (i skallen på mig) eller där (mobilen, datorn) ?

/Fredrik

ingen aning... men en kortläsare kanske kan funka... antagligen inte svaret du sökte dock.

Bevaka tråden