Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro med 8 kärnor kommer i november

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Offtopic: Snart i mitten av December? Tyckte det var en rolig beskrivning på 5:e December.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Offtopic: Snart i mitten av December? Tyckte det var en rolig beskrivning på 5:e December.

Nu har vi i alla fall passerat mitten av december med råge. Personligen tror jag inte det blir aktuellt innan nästa år. Någon som är mer insatt?

MacWorld - New Mac Pro, New iTV , New iPhone ....

jag kanske borde ändra rubrik

Mac Pro med 8 kärnor kommer ... någongång ...

Hej hoppades som flera andra på att mac skulle avslöja releasen av ny mac pro... JAg undrar nu om det finns det nåt nytt datum i närheten de kan tänkas släppa nya mac pro? Typ som vid en keynote eller stor mässa?

Ursprungligen av joelarvidsson:

Hej hoppades som flera andra på att mac skulle avslöja releasen av ny mac pro... JAg undrar nu om det finns det nåt nytt datum i närheten de kan tänkas släppa nya mac pro? Typ som vid en keynote eller stor mässa?

Apple har inte offentligt planerat någon händelse än så länge. Men man kan tänka sig att det kommer "special events" längre fram ifatt de har något speciellt att visa.

Men det kan också räcka med att de helt enkelt släpper uppdateringen av just Mac Pro rakt av genom att släppa en pressrelease och lägga upp produkterna på Apple Store (brukar statistiskt sett hända oftast på tisdagar och brukar märkas på att Apple Store stängs ner under någon timme på eftermiddagen samt att folk på 99mac blir upphetsade ).

Jag har inte läst några konkreta rykten ännu om när det skulle kunna ske, men en rimlig gissning är att det börjar bli hög tid att uppdatera framförallt Mac Pro men även andra macar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-14 13:48
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-14 14:47
Ursprungligen av Homy:

Ska nu AMD också vara med?:confused:

Ursprungligen av bossep:

Ska nu AMD också vara med?:confused:

Ja, åtminstone indirekt. Det handlar om ett ATI-grafikkort, och ATI ägs av AMD.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-14 16:44

Det stämmer! Jag trodde vi pratade moderkort?

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-02-23 15:14

Tycker nästan rubriken borde ändras nu.
Så när kommer den? Jag har gått och väntat sen ryktena om en ny variant i november. I början var det en väntan på kapital för att kunna införskaffa den, nu väntar jag på att den ska släppas.

Många gånger har jag hakat på de många rykten som har spridits om detta, lika många gånger har jag blivit besviken. Jag har lärt mig mycket om Mac under den tid jag har hängt på dessa forum och insupit information. Ruskigt frustrerande dock att inte kunna få använda denna maskin.

Jag har varit sugen ett bra tag nu på att bara slå till ändå istället för denna väntan.
Det sämsta med apple är just att priset är konstant oberoende av hur gammal modellen är, komponenterna i nuvarande Mac Pro:n kostar ju rätt mycket mindre idag än då när den släpptes.
Vilket gynnar dem som slår till på en ny modell snabbt som ögat men kanske riskerar en del barnsjukdomar i och med en ny modell.

Jag är ju rätt petig av mig och vet att jag förmodligen kommer ångra mig ifall jag slår till nu istället för att bara vänta lite till... bara lite till, en vecka till, det är ju snart tisdag igen! Tjoho... eller näe, men nästa vecka kanske...

Jag har tom gjort några tafatta försök att hålla mig borta från 99.se samt macrumors.com m.fl. det har inte gått så bra. Jag sitter tom och glor på getamac reklamsnuttarna ibland när jag har tråkigt, då har det nog gått för långt.

Jaja, vad är en bal på slottet...

Men när den kommer, vilken fest! Tillsammans med CS3 serien och så småningom Leopard m.m. Ja när den dagen kommer, då ska jag nog rita ett kors i taket banne mig!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-23 15:34
Ursprungligen av Potah:

Tycker nästan rubriken borde ändras nu.
Så när kommer den? Jag har gått och väntat sen ryktena om en ny variant i november. I början var det en väntan på kapital för att kunna införskaffa den, nu väntar jag på att den ska släppas.

Nu pekar ryktena på NAB-mässan i april tillsammans med Final Cut Pro 6.

Ja man har väntat och väntat sen november och blivet besviken tillräkckligt. Kommer inte nya mac pro i mars så blir det en ny pc, jag orkar då inte vänta längre. Jag behöver ny arbetstation nu!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-23 16:21
Ursprungligen av joelarvidsson:

Ja man har väntat och väntat sen november och blivet besviken tillräkckligt. Kommer inte nya mac pro i mars så blir det en ny pc, jag orkar då inte vänta längre. Jag behöver ny arbetstation nu!

Konstigt resonemang! Du har väntat så länge och så ska du köpa pc för att du vill ha framtida icke-lanserade produkter nu. Regeln att man ska köpa dator när man behöver den gäller fortfarande. Antingen kan du vänta och köper inte eller har du så stora behov att du köper nu.

Power Mac/Mac Pro har haft ett uppdateringsintervall på 5-10 månader. Man ska ta alla rykten med en nypa salt. Mac Pro lanserades 7 aug 2006. Det var inte så troligt att det skulle komma nya promodeller bara 3 mån efter. Apple vet att proffsen investerar stora belopp i sin utrustning och vill inte reta upp dem med att komma med nya modeller bara efter 3 mån. Bara för att Intel börja sälja nya processorer betyder inte att Apple tänker använda dem alla direkt. De vill välja rätt tillfälle också. Rätt tillfälle vore NAB-mässan 15 april tillsammans med Final Cut Pro 6. Då har det gått 8 mån vilket är en normal livscykel för Mac Pro.

Hur skulle det kännas om du köper en pc 31 mars och två veckor senare kommer nya Macar på NAB?

Ursprungligen av Homy:

Konstigt resonemang! Du har väntat så länge och så ska du köpa pc för att du vill ha framtida icke-lanserade produkter nu. [Borttaget]

Hur skulle det kännas om du köper en pc 31 mars och två veckor senare kommer nya Macar på NAB?

Klart grabben skall ha PC. Han har inget tålamod ju? Då är en PC perfekt, levereras direkt, långt väntan på att den skall fungera perfekt.

För övrigt vore det väl kul om Apple fortsatte att plocka fram snabba Pro-maskiner, MEN minst lika viktigt är att mjukvaran svarar mot materielet. Apple har ju gjort underverk med först Classic-läget och sedan Rosetta. I längden håller det dock inte att krävande produkter körs i emulsion. Att släppa en ny Pro med Quad och ett professionellt (alltså inte spelevink) grafikkort i densamma, samtidigt med FCP nästa kan klara delar av jobbet. Redan igår ville jag se en snabbare finder och Rosetta. Bort med badbollen!

  • Medlem
  • 2007-02-26 16:31

Jag har så ogrundjävulskt stora förhoppningar på en ny Ultra-Total-Octacore MacPro, så det är inte klokt åt det. Men det njuter jag av.

Vasa? Att fresta och locka, bygga upp och bryta ner? Som tantrisk sex? Ja men nånting så grymt.

Bevaka tråden