Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvalitet på Svart Macbook senaste modellen som finns ute nu.

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har oxo 2 Ghzaren, svart, med 1 gb internt o har inga problem alls. Den flyter så inihelsike bra. Kör parallel och ett windows XP med office installerat och det flyter bra det med. Går fint att köra videoklipp i windows oxo. Vad är det du försöker göra som inte funkar?

Jag: Köpte den svarta ca en månad efter den släpptes
Arbetskamrat: Köpte den svarta för en månad sen

Efter senaste firmwareuppdateringen är datorn knäpptyst.

(Kör ändå iTunes, mail, adium och
1. Flash 8 och Photoshop CS2
alternativt
2. Parallels (med Win Xp, Visual Studio och remote desktop + enterprise manager igång)
samtidigt utan att höra det minsta ljud från datorn...

Både jag och min arbetskamrat är helnöjda med våra datorer. Fungerar perfekt!
Kan för min egen del säga att detta är den bästa dator jag någonsin ägt.

Svart. Funkar perfekt. Sluta gnäll.

Det är en dator. Nästan slit och släng. Inte en livslång investering.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 03:34

Enda problemet jag har med den lilla svarta är att den blir mycket varm. Har dock inte den senaste firmwaren som som tydligen ska dra igång fläktarna mer.
Men mer fläktande borde väl innebära kortare batteritid.
Tycker att batteritiden är lite väl kort. Min går bara max två timmar
Är det något som kan åtgärdas via garantin. Kan man klaga på värmen och batteritiden?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 10:03
Ursprungligen av 526:

Enda problemet jag har med den lilla svarta är att den blir mycket varm. Har dock inte den senaste firmwaren som som tydligen ska dra igång fläktarna mer.
Men mer fläktande borde väl innebära kortare batteritid.
Tycker att batteritiden är lite väl kort. Min går bara max två timmar
Är det något som kan åtgärdas via garantin. Kan man klaga på värmen och batteritiden?

Du bör göra batterikalibreringen som nämns i manualen och låta det gå en vecka eller två först. Min batteritid har ökat med tiden med hjälp av detta.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 20:38
Ursprungligen av Pantern:

Du bör göra batterikalibreringen som nämns i manualen och låta det gå en vecka eller två först. Min batteritid har ökat med tiden med hjälp av detta.

Jag har kört med burken ganska länge utan att kalibrera. Är det något som ska göras i början när den är oanvänd?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 14:44
Ursprungligen av 526:

Enda problemet jag har med den lilla svarta är att den blir mycket varm. Har dock inte den senaste firmwaren som som tydligen ska dra igång fläktarna mer.
Men mer fläktande borde väl innebära kortare batteritid.
Tycker att batteritiden är lite väl kort. Min går bara max två timmar
Är det något som kan åtgärdas via garantin. Kan man klaga på värmen och batteritiden?

Har kommit ett nytt program där man själv kan ställa in hur mycket fläktarna ska köra för att få en svalare dator.

Kan laddas ner här.
http://homepage.mac.com/holtmann/eidac/software/page5/page5.html

Tvärtemot vad som sagts i den här tråden har det faktiskt varit procentuellt fler problem med MacBook Pro än med vanliga MacBook, men båda modellerna har hängt med ett tag nu och av allt att döma har de skakat av sig de värsta barnsjukdomarna. Den som är intresserad av siffror kan kolla igenom resultaten av den tillförlitlighetsenkät Macintouch gjorde för ett tag sedan:

http://www.macintouch.com/reliability/macbooks.html

1. Kalibrera batteriet
2. Uppgradera firmware

För mig har det gjort att min macbook har längre batteritid och går svalare. Har inte stört mig på något fläktande

Bevaka tråden