Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagom grym: Moddad Mac Pro

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Du skulle kanske testa att sätta en stor lampskärm på den också?

Hehe, shit va du är mobbad här nu Wire!
Jag går i bräschen för att säga att det är skitsnyggt! (mest för att jag alltid gillar att vara i opposition men också lite för att det är skönt med mångfald)
Mer neon kids!
Som tur är har jag en laptop, så ingen kan klandra mig för att jag inte lever som jag lär.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-06 22:32

Jag tror att om Apple gav möjlighet att få en Mac Pro levererad med blått neonljus likt denna moddning, så skulle hälften av de som sagt att det är fult osv tycka att det var helt okej

fortfarande smakfullare än mycket pcditos

Jag har själv en PMG5:a och har funderat i liknande banor. Fräckt och läckert, men det blir nog jobbigt i längden med så mycket ljus.

Var tar du strömmen, Wire?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-13 22:28
Ursprungligen av Alphonze:

Jag har själv en PMG5:a och har funderat i liknande banor. Fräckt och läckert, men det blir nog jobbigt i längden med så mycket ljus.

Var tar du strömmen, Wire?

Strömmen tas från molex i den nedre optiska platsen som i en Mac Pro i standardutförande är ledig.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-07 19:32

Du borde modda in en liten Zenträdgård i den, komplett med en liten bonsai och ett vattenfall. På så sätt får du harmoni i arbetslokalen, plus att vattenfallet kyler hårdvaran.

  • Medlem
  • 2006-10-16 09:21
Ursprungligen av adm_kenshin:

Du borde modda in en liten Zenträdgård i den, komplett med en liten bonsai och ett vattenfall. På så sätt får du harmoni i arbetslokalen, plus att vattenfallet kyler hårdvaran.

Men nu börjar vi snacka! Jag minns plötsligt min ungdoms byggen av modellandskap. Låt se, jag sågar hål och sätter in ett fönster strax ovanför hårddiskfacken. Bygger ett pyttelitet fält med skogsbryn, bäck och bro. Och just ja, en skrotbil i skogsbrynet. Och en diodsol. iDiorama.

Å en liten modelljärnväg!!!

Jag tror att alla som är negativa är avundsjuka för att de själva inte har någon Mac Pro ö.h.t...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-16 12:56
Ursprungligen av johan_tanying:

Jag tror att alla som är negativa är avundsjuka för att de själva inte har någon Mac Pro ö.h.t...

haha
Du har formodligen ratt.

Usch! Ser ut som den tillhör någon snubbe med piercat ögonbryn, utsvängda jeans, ful keps och dunjacka som lyssnar på techno och tar rohypnol på helgerna. Sådana tycker jag inte om.

Men! Smaken är, som tidigare sagts, som baken - hårig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-16 16:24

Jag tror att alla som är negativa är avundsjuka för att de själva inte har någon Mac Pro ö.h.t..

Skulle jag köpa en Mac Pro skulle jag inte förstöra den det första jag gör så tyvärr vet jag inte om du har rätt i ovan påstående

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag tror att alla som är negativa är avundsjuka för att de själva inte har någon Mac Pro ö.h.t..

Skulle jag köpa en Mac Pro skulle jag inte förstöra den det första jag gör så tyvärr vet jag inte om du har rätt i ovan påstående

Jag skulle inte heller skruva in lampor, men visst skulle man vilja ha en - blåljus eller ej - om man hade råd...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 08:36

Har beställt men inte fått min än.

Själv klart så beställde jag in en massa neon ljus med, färdig monterat och klart

Ja, jag är ironisk.

Shit va ful!

Haha så mycket alla retade sig på det där!

Jag gillar det inte, inte min still, men: "Think different". Precis vad vi mactalibaner brukar tjata om. Nu gjorde ju killen det...:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-20 00:50

Fattas bara lite vatten i chassit så är den en komplett Macquarium Pro... Kanske en guldfisk eller två?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-10-20 11:06

Guldfiskar!? Man ska inte blanda guld och silver. Bättre med en drös med silverfiskar då!

Edit...kan tillägga att jag är grymt avundsjuk. Vill också ha en Mac Pro! Sen kan den få vara grön om den vill...

Djäklans vad mycket gnäll det blev bara för att Wire tänkte lite annorlunda och visar att han har barnasinnet kvar. Så fort jag vet vad jag ska ha för färg på min 8600 och den är färdigmålad så ska jag sätta in ljus i den me'

Think Different!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-25 17:40

Gnäll och gnäll...
En gång i tiden var det folk med något innanför pannbenet som köpte Apples datorer men numera verkar det inte gälla längre. Folk (bönder) som saknar smak ska köpa fula IBM-kompatibla datorer och därmed basta!

Det var i sanning den dummaste kommentar jag hört marf. Med reservation för att du kanske försökte göra ett konstigt skämt som du misslyckades med.

Snyggaste moddade macen jag sett var en SE ombyggd till akvarium.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-21 19:25

Shit... men det är klart, det finns folk som verkligen inte kan uppskatta ingenjörskonst utan smäller på ett sportavgassystem på sin ferarri. But why?!

Jag hoppas inte du räknar med att pärleporten kommer öppnas av sig självt Wire...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-22 14:23
Ursprungligen av chrullo:

Shit... men det är klart, det finns folk som verkligen inte kan uppskatta ingenjörskonst utan smäller på ett sportavgassystem på sin ferarri. But why?!

Jag hoppas inte du räknar med att pärleporten kommer öppnas av sig självt Wire...

Den står redan vid-öppen!
Tänk er ett nedsläckt sovrum med bara det magiska blåa
ljuset flämtande från min Mac Pro. Lite soft musik med Julio Iglesias strömmande från iTunes. Och en naken kvinna under täcket. Modda på - You won´t be sorry!

Senast redigerat 2006-11-22 18:59
Ursprungligen av Wire:

Den står redan vid-öppen!
Tänk er ett nedsläckt sovrum med bara det magiska blåa
ljuset flämtande från min Mac Pro. Lite soft musik med Julio Iglesias strömmande från iTunes. Och en naken kvinna under täcket. Modda på - You won´t be sorry!

Plussa med en UV-lampa i taket så man ser var "the litte swimming bastards" hamnar.:cool:

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-11-22 14:35

Risken är väl att flickan ser ut som ett lik dagen efter i det där blåljuset.

Titta - En PC!

Bevaka tråden