Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på MacBook?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har en liten fråga; min son har har provat WoW hos kompisar och vill nu ha ett eget spel. Vad behöver man? Finns det ett startpaket, isf vad heter det? Sedan tillkommer en månadskostnad, eller...? Är det något annat jag bör tänka på? Det finns något som heter Burning Crusade, vad är det? Som ni märker är jag ingen gamer, så jag vore tacksam för hjälp.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-05 17:10

Det finns i vissa affärer paket du kan köpa, där du både får World Of Warcraft, och Burning Crusade. För att din son ska få ett eget account så måste han köpa World Of Warcraft, där han sedan använder cd-keyn som finns i förpackningen. När han sedan gjort ett eget konto får han en gratis månad på köpet, och efter det behöver han betala för det. Priset ligger för närvarande på 110-120 kronor i månaden. Burning Crusade som du nämnde i ditt inlägg är expansionen där man kan bli högre level och komma till nya platser, inget som han behöver direkt precis om han ska börja spela spelet. Hoppas detta hjälpte lite iallafall:d

//trino

Tack Trino! En fråga till; kan man använda samma cd-key för installation på fler datorer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-06 06:53
Ursprungligen av Drummer:

Tack Trino! En fråga till; kan man använda samma cd-key för installation på fler datorer?

Du skapar ett konto när du kör Warcraft första gången. Detta är inte kopplat till datorn så du kan installera Wow på flera datorer.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-06 17:28

Exakt som JfM010 säger, kontot kan du använda överallt där WoW finns installerat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-10 15:56

jag tycker det suger att spela på min nya MacBook 2.16....

fortsätter tråden. jag raidar, ssc och the eye. peppar galet på macbook prop med 256meg. nån som testat detta? shysst fps?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-14 02:20
Ursprungligen av willhaven1980:

fortsätter tråden. jag raidar, ssc och the eye. peppar galet på macbook prop med 256meg. nån som testat detta? shysst fps?

när jag fortfarande raidade (naxx) lirade det fint på min macbook pro 2.33Ghz 256mb gpu och 2gb ram även om det inte var min primära speldator.

med nya grafikkortet skall det absolut inte vara några problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-31 11:05

som sagt, på en macbook 2.16 och 2 gb minne funkar det inte bra alls. suger utan grafikkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-01 22:47

hej!
jag sökte och jag fann. nästan.

jag är ny på forumet och lite ny på mac.

häromdagen skulle min kompis installera en wow-demo på min nya macbook för att visa mig lite hur spelet såg ut.
när vi först installerade spelet stod det att videoinställningarna skulle ändras. tryckte ok.
när jag sedan avinstallerade spelet såg jag att skärmen såg konstig ut.
på vissa ställen var det skärpa och på andra ställen suddigt.
när jag flyttar runt muspekaren ändras "fokuset", stället som har skärpa.
finns det någon som känner igen det jag beskriver?
är väldigt tacksam för hjälp!

G

  • Oregistrerad
  • 2008-02-02 05:45

Hmmm, kanske du har råkat slå på inzoomingen i Inställningar - Hjälpmedel - Syn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 11:13
Ursprungligen av Doktor G:

Hmmm, kanske du har råkat slå på inzoomingen i Inställningar - Hjälpmedel - Syn?

hej! tack för ditt svar.
jag lyckades fixa det igår. vet inte hur jag gjorde men jag fixade det.
först testade jag ändra upplösning och sen direkt testade jag zooma ut med äpple + dra två fingrar på styrplattan. så det var förmodligen det som du beskrev! klantigt men knepigt.

har börjat testa wow trial med min nya macbook inget lagg det går mjukt och fint.
Men jag ser inte hela bilden missar delar av menyer samt måste sikta vid sidan med musen ?

Bevaka tråden