Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub i Umeå 19 oktober på Rött Pub & Restaurang

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdatering.

Säkra/ganska säkra:

staed
Johan S
Mikael E
Björn Leander
Page not Found/Per
mikza
Grothich
lufra
GuitarFreak
Narogh
Adrian B
samul
Spiken

Osäkra:

Samuel K ?
Daniel Eriksson ?
eriken ?

Sen är det väl säkert några som inte sett tråden ännu. Men vi verkar ju bli minst 13 pers.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 11:34
Ursprungligen av staed:

Uppdatering.

Osäkra:

Samuel K ?
Daniel Eriksson ?
eriken ?

Sen är det väl säkert några som inte sett tråden ännu. Men vi verkar ju bli minst 13 pers.

Har ju lamnat Umea for London
Annars hade jag naturligtvis kommit.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-03 22:39

Räkna in mig.

Jag uteblir tyvärr. Som det ser ut nu kommer jag att vara nyopererad vid det laget, inget farligt men jag räknar inte med att vara särskilt fit for fight dagarna efter.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-10-07 07:26

Om jag kommit mig tillbaka till dom rätta trakterna den 19:e kommer jag, är för närvarande i Stockholm i jobbet.

Ursprungligen av Erik_J:

Om jag kommit mig tillbaka till dom rätta trakterna den 19:e kommer jag, är för närvarande i Stockholm i jobbet.

Nästan som att va utrikes

  • Medlem
  • 2006-10-09 00:42

Det här blir king. Samuel: Krya på dig, i förskott.

Måste kolla innan jag vet säkert, men jag borde kunna dyka upp runt 19.00.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-10-10 00:56

Hej!!

Jag är på! Tror jag iaf, Är ju bara 10mil från övik

Vad ska vi göra? LANA kanske, haha

/Per M

Ursprungligen av kesperse:

Vad ska vi göra? LANA kanske, haha

Men huvva. Det blir väl lite öl/cola, mat, drägla lite över någon digitalkamera/mobil/nintendo ds eller så. Ungefär som sist.

Fast om jag boostar signalen från min Linksys-router kanske den skulle gå att nå från pubben...

Ursprungligen av staed:

Det blir väl lite öl/cola, mat, drägla lite över någon digitalkamera/mobil/nintendo ds eller så. Ungefär som sist.

Ja, jag vill gärna slå ett slag för att de som har något att visa upp i prylform gärna tar med det, till skillnad från hur det är i övriga samhället så uppskattas faktiskt sådant på en Macpub

Ursprungligen av kesperse:

Vad ska vi göra? LANA kanske, haha
/Per M

Gud bevare mig! Det blir väl som tidigare gånger, tekniksnack i allmänhet, med en vinkel mot Apple och deras produkter. Mat och dryck för de som känner för det.

Jag är ju förpillat sugen på en SE W950i, men den har inte kommit ännu och jag har heller inte råd, så om någon har en M600i att ta med och visa upp skulle jag bli glad

Om nån har en ny Audi S6, så får dom gärna ta med och skicka runt så att man kan klämma lite.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-10 11:20
Ursprungligen av Johan S:

Om nån har en ny Audi S6, så får dom gärna ta med och skicka runt så att man kan klämma lite.

Jag tänkte ta minst en öl så jag kommer cykla dit, men du kan få klämma lite på min Skeppshult om du vill

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-10-10 13:20
Ursprungligen av Johan S:

Om nån har en ny Audi S6, så får dom gärna ta med och skicka runt så att man kan klämma lite.

Kan tyvärr bara erbjuda Audi Q7 3.0 TDI. Men om vi kör nästa år på sommaren nångång så kan jag ta Q7 V12 6.0 TDI. Redan signat för en sån

Öl och bilkörning går ju hand i hand här i norrland

20 år och sånna bilar, vad jobbar du med?

Man kanske skulle byta yrke....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-10-10 19:13

Helikoptrar! Nämen det är väl inte hela sanningen.
Farsan har helikopterföretag ( www.heli.no )
Håller som värst på att läsa Teori lite smått då utblildningen börjar efter Jul.
Så om några år tar jag väl över hoppas jag

Så det blir helikopter eller nåt design/media inriktat. (nån som har nåt tips på utbildning, vad som helst)

Ja nog om min utbilding.
Jag kommer kanske upp den 19e och tar väl Q7an om nån är intresserad att kika (provköra kanske), den är ju inte den nyaste prylen men. Hoppas jag fått min AV adapter från tyskland då. Då kommer frontrow köras på den inbyggda skärmen

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 22:28
Ursprungligen av kesperse:

Helikoptrar! Nämen det är väl inte hela sanningen.
Farsan har helikopterföretag ( www.heli.no )
Håller som värst på att läsa Teori lite smått då utblildningen börjar efter Jul.
Så om några år tar jag väl över hoppas jag

Så det blir helikopter eller nåt design/media inriktat. (nån som har nåt tips på utbildning, vad som helst)

Ja nog om min utbilding.
Jag kommer kanske upp den 19e och tar väl Q7an om nån är intresserad att kika (provköra kanske), den är ju inte den nyaste prylen men. Hoppas jag fått min AV adapter från tyskland då. Då kommer frontrow köras på den inbyggda skärmen

Ang utbildning: http://www.berghs.se/page/164/185
Superking utbildning som jag har funderat på.. Men men!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-10 23:32

Jag skulle gärna dyka upp, har missat alla tillfällen till macpub hitills och nu är det ju närmast promenadavstånd

Jag kan flasha en iPod 80 GB, men det känns inte som det hetaste direkt (wow, ljusstarkare skärm... eh), nästan coolare att flasha en första generationens iPod och tala om reaktionerna den fick på 99mac...

Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan flasha en iPod 80 GB, men det känns inte som det hetaste direkt (wow, ljusstarkare skärm... eh), nästan coolare att flasha en första generationens iPod och tala om reaktionerna den fick på 99mac...

Det finns säkert någon vänlig själ som kan tänka sig att byta en förstagenerationsspelare mot din nya

Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan flasha en iPod 80 GB, men det känns inte som det hetaste direkt (wow, ljusstarkare skärm... eh), nästan coolare att flasha en första generationens iPod och tala om reaktionerna den fick på 99mac...

Har du (eller någon annan) ett spel på som man kan få testa vore det ju lite kul?
Har någon en Nano + Nike kit så är jag lite nyfiken på det också...
En annan kul grej vore om någon har ett 10.5 att visa (vet iof inte om man får det?).
Men jag är mest där för öl+småprat så inte för mycket pryl-pr0n plz

Ursprungligen av MagnusB:

Har du (eller någon annan) ett spel på som man kan få testa vore det ju lite kul?

Jag har inte testat att köpa några spel, jag tycker det är bökigt att spela med scrollhjulet på de små spel som redan finns inbyggda. Jag föredrar att spela på min fina DS Lite

Jag var nog lite otydlig, men jag har alltså både två

Ursprungligen av Adrian B:

Jag var nog lite otydlig, men jag har alltså både två

En för varje öra?

  • Medlem
  • 2006-10-12 19:13

Har någon Bluetooth-headeset så rekommenderar jag er att ta med, för då kan man ringa sig själv i stereo. Sjukt fånigt och sjukt kul. Garvar varje gång jag gjort det.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-10-13 05:27

Är det ingen annan som har något får jag väl dra med min 299:- FM-sändare

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-16 18:48

Jag tycker ni alla borde komma pa MacPub London istallet

Bevaka tråden