Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför modererades min tråd?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 14:42

Efter att ha läst din diksussion om "VÅLDS-CHOCK! 99mac-medlem i vilt slagsmål!" blir jag lite funderas. Dels hur det kan bli sån rekyl av något så litet o menlöst (i det här fallet känns det värre att ta upp det än att ta bort det). Dels att du inte förstår att det hela kan tolkas som direkt "haha, titta vad han gjort nu…". Känner du Kronér privat? Du verkar veta att han delar din humor.

Visserligen kanske ditt ändamål var att förlöjliga expressen, men det gick inte så bra denna gången

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 14:44

Du menar nazi va? Inte natzi?

Korrekt, och det var Virre (ingen moderator) som relaterade hos moderatorer till "småpåvar".

Uppenbarligen kommer vi inte mycket längre i detta. Nu väntar jag svar från Danne via epost - hans spamskydd stoppade första mailet

Förändringar i moderatorarbetet

Jag har talat privat med Baron och ett par medlemmar om situationen som uppstått och har fått bra feedback - kommer genomföra ett par förändringar:

- I nästa forumuppdatering introducerar vi ett smidigare moderationsystem där medlemmen automatiskt får ett PM med förklaring till vad som åtgärdats av moderator/admin. På så sätt får man en förklaring till vad som strider mot regelverket. Läs lite mer om systemet här:
http://www.vbulletin.com/forum/showpost.php?p=1137312&postcount=7

- Regelverket skall uppdateras och förtydligas. Har fått feedback om att "godtycklig moderation" inte uppskattas. Det kommer antagligen bli svårt att göra ett "vattentätt" regelverk så man får uppdatera med förändringar då-och-då samt sammanställa en långsiktig vision om vad 99mac är för något. Med långsiktiga mål blir det lättare att ta beslut i småfrågor.

Bevaka tråden