Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ibook g4 fryser

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 12:39

MIn ibook G4 (2,5 år gammal) fryser efter att man startar den. Vanligvis kommer den inte så långt att jag kan logga in, men ibland kan jag använda datorn upp till en minut innan den fryser. Samma sak händer om jag startar upp från installations cd:n.

finns det något man kan göra?

/david

  • Oregistrerad
  • 2006-08-20 22:06

kollat temperaturer på den?
kan det vara så att den blir på tok för varm?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-08-20 22:52

Ta på en kofta!

Samma problem här. Har du kommit fram till vad felet var?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 20:41

Kolla om du har samma sympton som nämns i denna tråden, i så fall är det AirPort som strular.

http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=62622

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 21:49

Kanske är moderkortet? Inte helt ovanligt.

Har under kvällen fått samma problem, utan att ha Airportkortet i så det är inte det. Nyss gick den i säkert 20 minuter innan jag fått upp temperaturen på den till 50-55 grader. Där la den av. En omstart genast kommer inte längre än till det grå äpplet, men nu när den har fått vila lite så kommer den igång igen. Däremot fryser den nu redan vid 35-40 grader. Jag har ännu inte gjort några längre studier av detta med temperaturmätningar, men mönstret är samma nu som tidigare. Om den får vila emellan så snurrar den, om jag försöker starta upp för snart så går det inte alls. Och om den bara får vila en stund, så går den bara en kort stund.

Den möjliga förklaring som jag hittills har kommit på är att det är något som blir för varmt. Men troligen är det logikkortet och jag befarar det värsta. Än har jag dock inte helt gett upp hoppet om att det kan vara något annat, typ kontakten mellan GPU eller CPU och kylflänsen.

1
Bevaka tråden