Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto importerar ej längre in bilder!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-07-31 21:29

Som rubriken lyder så importerar iphoto ej in bilderna längre från kameran!
Importeringen fungerar i Bildinsamlingsprogramet och sedan får man flytta över bilderna till iPhoto. Har 6.0.4 av iPhoto och Tiger 10.4.7.

/Magnus

Hur funkar det inte? Dyker inte kameran upp i iPhoto? Beskriv lite mer.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-07-31 21:52

"Importera" delen av programet kommer ej fram utan man är kvar i biblioteket!
Kameran står och blinkar som den alltid har gjort och man hör hårddiskrarna går men sedan händer ej något. Ibland kan iPhoto sluta svara så man behöver tvångsavsluta det efter man har provat ansluta kameran.

Har du testat med någon annan kamera? Kan ju vara bra att veta i vilken ände man ska leta efter problemen (även om det lutar åt att iPhoto är boven eftersom det går bra med Bildinsamling).

Du kan ju testa att bygga om biblioteket och miniatyrbilderna osv, men jag har ärligt talat ingen aning om det verkligen skulle hjälpa dig (håll nere kommando-alt när iPhoto startar för att få upp dialogrutan för detta - men gör helst en backup på hela iPhoto Library innan du bygger om, för säkerhets skull).

Var inne på samma sak. Det låter som biblioteket "låst" sig på nåt sätt. Att bygga om det kan hjälpa. Men ta backup först.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-07-31 23:46

Min frus användare uppförsig presis likadant, skulle det då inte bara vara ett problem med min användara isåfall om biblioteket har låst sig. Men skall testa det sedn för det har jag inte tänkt på.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-08-01 15:57

Har nu byggt om biblioteket men samma sak händer igen. Ska testa med att installera om iPhoto och se om det blev efter uppdateringen eftersom jag ej minns om det var i samband med den det började jävlas.

Tack ska ni ha för svaren…

MVH
/Magnus

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 11:12

Jag har (nästan) samma problem - iPhoto importerar bilder me när jag startar om programmet säger den att den inte gjort det. Jag sitter med en ny MacBook och har flyttat över mitt bibliotek från min gamla iBook.

1
Bevaka tråden