Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-legitimation för Mac

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-01-12 11:46

Hohoho...

Har åxå installerat Firefox 2 och Nexus Personal 3.6 på en ominstallerad MacBookPro, importerat en gammal e-legitimation (.p12).

Fungerade rakt av.

Försökte därefter skaffa Bank-ID genom att köra Windows med Parallels. Det var då det började strula.

Installerade säkerhetsprogramvara och importerade e-legitimationen, och lyckades därefter logga in på Handelsbanken med IE6. Försökte sen beställa Bank-ID men fastnade någonstans mitt i med meddelandet "webbbrowsern stöder inte java"...

Tankade ner Firefox 2 för PC och försökte igen, men fick meddelandet att "denna version av webbläsare stöds inte". Efter lite meckel (fråga mej inte vad...) lyckades jag dock få den att stanna med felkod -12225 istället.

Tankade ner Firefox 1.5 för PC istället, men med samma resultat. Tvärstopp alltså.

Valde ett tag mellan att ringa Handelsbankens support eller att göra lite nytta istället, men tänkte "va f..n, jag testar med Firefox på macen".

Det fungerade rätt av!

Ursprungligen av wlao:

Hohoho...

Har åxå installerat Firefox 2 och Nexus Personal 3.6 på en ominstallerad MacBookPro, importerat en gammal e-legitimation (.p12).
(...)
Det fungerade rätt av!

Hur laddade du hem nexus. Mina förutsättningar är desamma. jag har p12:an Men på SHBs sida förvägras jag att ladda hem nexus med FF2, för att den inte har stöd står det.

Hur gjorde du

MR

  • Medlem
  • 2007-02-26 10:26
Ursprungligen av Martin Rudolfson:

Hur laddade du hem nexus. Mina förutsättningar är desamma. jag har p12:an Men på SHBs sida förvägras jag att ladda hem nexus med FF2, för att den inte har stöd står det.

Hur gjorde du

MR

Det finns (fanns) en direktlänk till Nexus Personal 3.6 i den här tråden.

Tack! Vad konstiga de är på sin hemsida. Går man deras installationsväg med firefox så får man gamla klienten som ju frågar efter netscape 7.1.
Nu är allt bra.

mr

Är det någon som vet om det har hänt något angående Nordea och E-leg för macanvändare? Kvartal 1 lär väl som vanligt innebära typ juni eller nåt

Ursprungligen av oskarrr:

Är det någon som vet om det har hänt något angående Nordea och E-leg för macanvändare? Kvartal 1 lär väl som vanligt innebära typ juni eller nåt

Undrar samma ska. Nordea hade bra bolån till mig, men Swedbank som jag hade innan hade klanderfri implementering av BankID för mac.

Vant mig vid BankID nu, så ge mig en fungerande variant innan deklarationsdags, snälla Nordea.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-03-05 20:44

Tack Gud för att jag har Swedbank! Kör Safari och e-leg sen många, många år. Nema problema. Klockrent.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-03-06 07:37

Jag har inte läst varje inlägg, men jag kan meddela att även e-leg från Länsförsäkringars bank funkar helt utmärkt.

  • Medlem
  • 2007-03-09 20:56

Vill bara varna för senaste Nexus Personal 4.5.3 som finns för nedladdning på Handelsbanken. Jag får den inte att funka med BonEcho 2.0.0.1 (Inteloptimerad Firefox), får välja certifikat hela tiden. Nexus Personal 3.6.0 fungerad däremot...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-03-14 08:16
Ursprungligen av asker:

Vill bara varna för senaste Nexus Personal 4.5.3 som finns för nedladdning på Handelsbanken. Jag får den inte att funka med BonEcho 2.0.0.1 (Inteloptimerad Firefox), får välja certifikat hela tiden. Nexus Personal 3.6.0 fungerad däremot...

OK, de här verkar lite lurt. En 99mac:are har angivit att han har fått det att fungera med Personal 4.5.3 och FF/BE 2.0.0.1, men det är fortfarande fler som inte får det att fungera - mig inräknat. Jag ska göra ett prov med Personal 3.6.0 igen och samtidigt fråga i den andra tråden. Återkommer.

Bevaka tråden