Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

intern cd-brännare i powermac g4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tänkt köpa en intern cd-brännare från LG. vet någon om apple disc burner och itunes stödjer alla interna brännare? jag har tittat på apples sajt men de listar bara externa usb- och firewire-cdbrännare.

mvh/Tobbe

  • Medlem
  • International user
  • 2002-08-18 20:45

Som nämts tidigare här. Det absolut bästa stället att kolla sånt på är xlr8yourmacs Drive Compatibilty database.

Länk här

tack "mattan".

en följdfråga. jag har en powermacG4 med intern DVD-RAM och så en intern zip-drive. kan jag byta ut zip-drive mot en intern cd-brännare, eller måste jag köpa en extern cd-brännare (vill inte kasta ut min DVD-RAM).

  • Medlem
  • International user
  • 2002-08-19 12:13

Det går inte eftersom 3.5 zip-platsen inte har plats för en CD-enhet.

Enda sättet att göra det är att skära och bygga om i lådan (finns vissa som gjort det)

Jag har nog samma burk som dig, jag bytte DVD-ramen mot en Superdrive istället för full funktionalitet (använde aldrig RAMen, ett annat alternativ kan vara att sätta DVD-RAMen i ett externt FW-chassi eller helt enkelt köper en FW CD-RW...

[ 19 Augusti 2002, 12:20: Meddelandet ändrat av: mattan ]

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 12:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tobias S:
tack "mattan".

en följdfråga. jag har en powermacG4 med intern DVD-RAM och så en intern zip-drive. kan jag byta ut zip-drive mot en intern cd-brännare, eller måste jag köpa en extern cd-brännare (vill inte kasta ut min DVD-RAM).

Nope. För litet utrymme i zip-platsen.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 12:15

Ha! Du hann precis före, mattan!

Citat:

quote: ett annat alternativ kan vara att sätte DVD-RAMen i ett externt FW-chassi.

tack! så får det bli. klarar mig inte utan en cd-brännare. någon som har tips på ett snyggt FW-chassi? (som typ stämmer med färger etc på en PMG4) eller var man kan hitta billiga chassin.

nu ska jag gå o köpa cd-brännare *yiihaa*

1
Bevaka tråden