Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis för äpplen

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.solid-state-logic.com/resources/lmc1plugin.html

Kan försvara titeln med att det var det fjortonde försöket pga nåt phpstrul.
Om nån moderator ids får de gärna ändra.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 22:40

Kewl!!

Men cepe att dom inte har den i RTAS ... hur många SSL förare kör annat än pråtååls ..?

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Hur många SSL-förare använder en SSL-plugin istället för sin SSL?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-08 00:32

Öhm... är det en windowsversion också eller är det enbart för mac?
"LMC-1 is available for Mac only in AU and VST formats."
Blir inte riktigt klok på den meningen

VST finns för Mac också, inte kompatibelt med PC-VST. Har plockat hem efter att ha svurit över deras registreringsprocess. Den ska tydligen låta bra enligt andra som testat den.

  • Medlem
  • 2005-10-08 09:54

Ge mig en bra titel på tråden så byter jag.

"Gratis kompressorplugg från SSL"?
"Phil Collins kompressor gratis"?
"mjukis-SSL"?
"SSL är hårda, pluggar är mjuka"?

  • Medlem
  • 2005-10-08 10:23

Tog den som bäst beskrev det hela.

"Anka+kompressor=ankpress. Bara att skaffa egen anka, SSL ger bort kompressor!" - så hade det kunnat stå om man var på Musikbörsen-humör.

Wohoo! Jag kör SSL i hemstudion!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-10-11 21:46

den kommer att bli den första pluggen att äntra min nya powebook som kommer i veckan ser fram emot att testa den tillsammans med mitt travelerkort som också kommer i veckan... HA !

Oj vad bökigt det var att få hem den alls! Safari ville inte vara med på noterna. Men nu sitter den där och blänker och är min allra första egentillagda plugg.

Hur känns den då? Första intryck?

Den gör sin grej, varken mer eller mindre. Snarare "more" än "less" (se bilden ovan) - allt blir krunchigt ihoppressat och diskant och bas försvinner någon annan stans. Schysst att skicka vissa saker till (som trummor med rumsklang, inte så oväntat kanske), men det är en "one-trick-pony".

Men jag kan inte klaga till priset. (Även om det är tufft att ha en SSL-plugin är tex CamelPhat Free en mer användbar gratisplugg av samma slag.)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-12 23:37

vad är SSL föR något?

edit...

*hrmmm*.... jag tror jag fattar

nu plockad till min PC taaaraaaa

Aha, pc-version!

Får den inte att funka.

Den verkar lite buggig i "dioderna" men annars funkar den för mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-20 21:44

Den funkar perfa för mig. Men den krämar bort ganska mycket bas, så jag kommer nog inte ha så stor användning för den

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-21 06:50
Ursprungligen av zthee:

Den funkar perfa för mig. Men den krämar bort ganska mycket bas, så jag kommer nog inte ha så stor användning för den

tack vare er, är min svenska mycket delikat, hipp och aktuell!

Ursprungligen av reSet:

tack vare er, är min svenska mycket delikat, hipp och aktuell!

Nerladdad ... ska installera den ikväll Tack för tipset. Verkar trevlig - enkel och trevlig!

Ursprungligen av zthee:

Den funkar perfa för mig. Men den krämar bort ganska mycket bas, så jag kommer nog inte ha så stor användning för den

Jag har sett tips om att använda den för parallell kompression (via en aux) och för allmänt mellanregisterskrammel (virvel, hihats osv), och för det funkar den bra. Kapar bas gör den definitivt, men är tydligen så originalet beter sig.

Filen som man laddar ner är ju på 0kb?! Vad gör jag för fel?

den e inte större om man sitter på fel plattform och dinglar med benen??

Ursprungligen av kallback:

den e inte större om man sitter på fel plattform och dinglar med benen??

Men jag laddar ju ner den för PC men den komprimerade mappen visar att den bara är på 0kb.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-21 15:00

segt att man måste registrera sig för att få ladda ner. eller har någon en direktlänk tro?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-01-21 16:13

toandfro: jag hade strul med den inbyggda uppzipparen i windows men WinRAR funkade för mig (högerklick - "Extract to...").

Ursprungligen av Mårre:

toandfro: jag hade strul med den inbyggda uppzipparen i windows men WinRAR funkade för mig (högerklick - "Extract to...").

Jo det var precis så som jag gjorde när jag testade men då stod det att filen var skadad, och markerade man den komprimerade mappen så stod det att den var på 0kb?!

Ytterst knepigt.

Idag funkar den felfritt...den behövde nog en natt på sig att klimatisera sig

Bevaka tråden