Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Cube är snabb som attan nu!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-10-29 22:45

Fan va coolt! Jag har inhandlat ett processorkort på 800 Mhz från Powerlogix som jag har installerat in min Cube.

Det går så ruggigt mycket snabbare än tidigare! Kortet har en L3-cache på 2 MB, och det märks verkligen hur mycket en G4 älskar cacheminne!

Jag är helt såld! Mmmm cube.. more...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-29 22:49

Det är visst med en fläkt i kittet, hur mycket låter det i från den? Är Cuben fortfarande "tyst"?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-10-29 23:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Det är visst med en fläkt i kittet, hur mycket låter det i från den? Är Cuben fortfarande "tyst"?

Det är en Panaflo-fläkt som följer med. Den är mycket tyst. Den låter mer än innan givetvis, men i jämförelse med "vanliga" fläktbaserade datorer så är den mycket tyst. Man störs inte av den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-29 23:04

Hur mycket gick kortet på?

sweet.

gissa om jag är avundsjuk på dig. *grr*

Har själv svårt att bestämma mig för om jag ska satsa på en beg. cube + uppgradering eller den minsta modellen av dual-powermacen.
Oh, well. Har ändå inte råd än på några månader så jag hinner nog se vad som händer i januari dessutom.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-10-30 21:22
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: acke:
Hur mycket gick kortet på?

Det kostade 440 dollar. Sedan tillkommer moms på det (men den räkningen har inte kommit ännu).

  • Oregistrerad
  • 2002-10-31 12:00

Var det pillrigt att installera?

Varifrån köpte du det?

1
Bevaka tråden