Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS Flight Simulator 2002

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet hur det står till med utvecklingen av det spelet till Mac???
Finns det anledning att hoppas eller är det slöseri med tid???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-03 11:07

Finns nog anledning att hoppas, men inom en snar framtid lär nog ingenting hända så det är bara att vänta om du är sugen.

Bold by Destineer (dom som ska fixa spelet till Macen, står dock ingenting om simulatorn)

Jag trodde M$ egen inhousegrupp skulle fixa alla mac-portningar?

Kör X-plane istället, bra mycket bättre

www.x-plane.com

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-04 11:22

Nu var det ett tag sen jag testade X-Plane, men jag tyckte det sög. Dels buggigt, dels osnyggt och krångligt.

Det har hänt MYCKET med x-plane de senaste versionerna. Måste jag tillägga att det är den ENDA flygsimulator som kan användas för flygträning i USA. Ingen annan flygsimulator klarar realismen som krävs för att få en sådan licens.

Sen har ju X-plane fått en GIGANTISK databas (6.7 GB) med data för att kunna skapa en korrekt bild av hela jordklotet. Alla viktiga vägar, städer, kraftledningar - allt finns med.

[ 04 Juni 2002, 11:26: Meddelandet ändrat av: iBib ]

Körde demon av X-Plane igår i OS X och måste säga att det är rätt grymt alltså. Svårt, men grymt. Definitivt ett spel som är värt att köpa...

[ 05 Juni 2002, 08:19: Meddelandet ändrat av: Fredrik Dolk ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-05 08:56

Det här handlar väl om vad man vill göra. X-plane har som mål 100 procent realism, i jämförelse är MSFS en arkad.

X-planes prioritet är realism, inte grafik, även om det hänt mycket även hos x-plane.

X-plane finns till Mac, vilket borde göra valet ganska enkelt...

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-05 16:25

Jag tror bestämt att jag får ge X-Plane en ny chans...

1
Bevaka tråden