Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Databas med allt viktigt om Nova

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blev lite less igår efter att ha tjänat ihop 67 miljoner krediter i EV Nova, så jag började pilla på en Filemaker databas med all viktig information från Nova.

Vad som säljs var, vilka planeter som finns i vilka system, hur bra planeterna är på att försvara sig... m.m.

Skulle ni vara intresserade av att få databasen? I så fall kan jag lägga ut den när den har det mest grundläggande klart (typ inatt).

Vore fräckt. Klart du ska lägga ut den.

Heh, hur mycke har du hunnit spela egentligen iBib?

Synd att man jobbar, hinner bara med nån timme här och där.

Men nu har jag fått tillgång till Hypergatarna, de rockar!

Ok, jag lägger ut den när den blir klar. Jag håller på att göra relationer mellan databaserna, ena databasen är uppe i 200 relationer nu och jag måste lägga till cirka 50 till innan det blir klart. Men den kommer, håll ut...

Jag har inte Filemaker, kommer jag ändå kunna öppna databasen (nu känner jag mig verkligen okunnig...)?

En annan guide till Nova (i HTML) finns här (med info om missions (spoilers), trade routes, skepp, governments, etc.):
http://www.evula.com/survival_guide/

och för nedladdning här:
http://www.ev-nova.net/downloads/survival_guide.sit

[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Jakob Grandin ]

Då kan du tyvärr inte öppna databaserna, men jag skulle kunna göra html sidor av all info. Men då förlorar det lite av sitt värde (att kunna söka bland annat)...

Evulas guide saknar tyvärr en del väsentlig information.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-22 07:52

Jag kan ju alltid fixa till filerna i Developer så att alla kan öppna dom, ifall iBib lägger ut dom så att jag kommer åt dom.

Måste bara skriva färdigt min hemtenta innan jag slutför databaserna.

Du kanske vill stoppa in din info i Codebook? Då kan alla läsa. Samt att du får väl en gratis registrering isf eller nåt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-22 10:21

Err EV Nova?

Något roligt jag missat?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-03-22 16:08

Har du en ETA på databasen eller behöver jag göra en egen?

iBib: Gör en runtie av den. Då blir det ju ett progg som alla kan öppna.

1
Bevaka tråden