Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig .....novice!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-18 14:59

jag har just starta med Telia ADSL och vill veta =var? vad ?när? och hur? gör man för att spela ngn spel på internet?
Tack tack....

Oj, det finns mycket du måste veta...

1. De flesta nätverks/internetspelen har en möjlighet att ansluta till olika servrar på Internet. I Quake 3 finns tex möjlighet att ansluta till en "master server" som dirigerar dig vidare till en massa spelservrar genom att du markerar connection: Internet i Multiplayer fönstret.

Men som sagt, det är spelen som avgör hur du skall göra för att ansluta till andra servrar på Internet. Läs manualerna...

2. Gameranger: http://www.gameranger.com/

Hmm är det inte med Telias ADSL som skiten kopplar ned sig efter en stund om du inte håller den öppen med något fult litet hack? Eller är det någon annan ISP?
Om det skulle vara så så rekommenderar jag en Router som inte släpper det IP du fått från din ISP via deras DHCP-server.

  • Medlem
  • 2002-03-18 23:44

Nja det beror på hur belastad telia noden du är ansluten till är. På snart 18 månader har jag bytt IP två gånger och kopplats ner 8. Rätt OK i mitt tycke. Sedan är telia uselt av andra anledningar men iaf.

Vad det gäller spel så fungerar i princip all spel byggda med internespel i tanke rakt av tryck på multiplayer eller online i liret inget extra krångligt med ADSL pga det således.

Som den gode her iBib säger så är GameRanger lösning för de spel som saknar egna masterservrar eller search funktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-19 15:54
Citat:

Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Hmm är det inte med Telias ADSL som skiten kopplar ned sig efter en stund om du inte håller den öppen med något fult litet hack? Eller är det någon annan ISP?
Om det skulle vara så så rekommenderar jag en Router som inte släpper det IP du fått från din ISP via deras DHCP-server.

Jo man måste vara inloggad. Man blir utloggad om man är inaktiv för länge. Finns ett progg som sköter hela saken så slipper man själv, macicx tror jag det heter. Sök @ google

1
Bevaka tråden