Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Markers i Logic?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag kör på Logic 5.5.1 till PC
Och jag fattar inte riktigt hur det här med markers funkar.`

I arrangefönstret högst upp kan man ju ha markers för tex vers, refräng, stick osv
Och jag lyckas skapa en marker genom att högst upp i arrangefönstret markera en loop/Hålla musknappen nedtryckt och dra nedåt. Då skapas en marker.
Men hur ändrar jag namnet enkelt med en mustryckning?

Hur arbetar man med markers så man slipper gå till options/marker menyn?
Hur går jag enkelt till nästa marker?
Hur byter jag namn enkelt på en marker?
Hur flyttar man enklast på en marker?
Kan man när man öppnar en låt få ett text/marker fönster att automatiskt komma upp med anteckningar om låten?
Hur sparar man enkelt anteckningar om låten som markers?

Kram på er!

Det här låter som ett idealiskt jobb för manualen

Ursprungligen av Volantiz:

Det här låter som ett idealiskt jobb för manualen

Och det låter som ett sånt svar man gärna slipper.

Jo, det brukar vara det. I det här fallet känns det som att det borde finnas ett litet kapitel om just markers i manualen som går igenom exakt det som soulmachine vill ha reda på. Det låter ju ändå som om soulmachine vill veta i stort sett allt det finns att veta om dem. Man brukar generellt sett inte få svar på så många frågor i ett enda inlägg på ett forum, om ingen skulle råka kunna det utantill och vara riktigt uttråkad dvs. Tyvärr så kändes det för en gångs skull helt rätt med det tipset.

Håller med Volantiz. Men det finns en hel radda kommandon för markers som du kan ställa in om du kollar i Key Commands.

1
Bevaka tråden