Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wolfenstein hjälp!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 16:33

Hur nitar man den stora elakingen typ übersoldat . Han med blixtrar och raketer. Helt omöjlig, finns det något trick? Förrutom fusk alltså.

Just det, hur får man fram consolen?

  • Medlem
  • 2002-10-10 17:23

Vilken menar du?
Är det han med teslaprylen inne i ett hus?
Om det är det så är det bara att ha fullt liv och ställa sig så nära honom som möjligt och mata med den roterande prylen vad den nu heter...?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 17:45

NJa, banan när den elake tyskdoktorn står en trappa upp och tittar på när han mosar mig. Han som hela tiden kastar ur sig provocerande meningar om du mycket i skiten jag är.

  • Medlem
  • 2002-10-10 17:53

Jag tror vi menar samma?
Först är det två feta gubbar en med eldkastare och en med pansarsak och sedan kommer in genom två dörrar och det är nån fjant som introducerar übersoldaten som har ett teslagevär som sänder blå blixtar.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Acke:
Hur nitar man den stora elakingen typ übersoldat . Han med blixtrar och raketer. Helt omöjlig, finns det något trick? Förrutom fusk alltså.

Om det är den bossen jag tror, så gör man så här.

Jag upprepar det jag skrev där här:

"Ok, först tar du dig ner på golvet. Till höger ska det finnas en slags glasbur. Rör dig mycket och använd glasburen som skydd/avledande manöver (det blir ungefär som att jaga varandra runt ett bord). Supersoldaten är inte speciellt smart. Om du är snabb går det gå runt hörnen på buren och skjuta på supersoldaten och snabbt dra sig tillbaka innan han hinner skjuta tillbaka. (Du kan se hur han rör sig, fast han inte kan skjuta på dig).

Håll på så där ett tag och mata på med vad du har i vapenväg.

Akta ryggen. Pistolbeväpnade forskare (?) kommer fram vid olika omgångar när du skadat supersoldaten visst mycket. De är visserligen inte svåra, men du blottar dig för soldaten i värsta fall."

Jag hade väldiga problem innan jag kom på det här med glasburen. Sedan gick det lätt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 23:35

Hehe, tack så mycket för all hjälp. Har kommit vidare nu. Tog ett tag, nu e han död.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 01:15

Japp...det var ju ett bra spel. Tråkigt bara att sista bossen var så otroligt enkel. Klarade honom på första försöket

Annars var det ett mycket bra spel, mycket bra grafik. Däremot tyckte jag att Metal of honor var bättre spelmässigt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-10-15 22:31

Grejen med übersoldat var att få honom att springa runt glasväggen med sitt vapen i "innerspår", på så vis så får man en träffbild på den halvan av hans kropp som inte är bestyckad med vapen innan han får träffbild på dig med sitt vapen.

Ser du inte vapnet så kan han ju inte träffa dig (så mycket).

[ 15 Oktober 2002, 22:31: Meddelandet ändrat av: MigueI ]

1
Bevaka tråden