Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VPC och 688 (I)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-16 01:13

Är fortfarande mycket nöjd med min PB G4 400. En sak grämer mig dock, och det är att jag inte kan spela Jane´s fantastiska 688 (I) (Hunter/Killer) en fantastisk ubåtssimulator.

Nu såg jag på kartongen att kravspecen var ganska låg. Win 95, Intel P90 MHz eller bättre. Rekommenderas: Intel P166 MHz 32 MB RAM, SVGA PCI-videokort med 2 MB RAM.

Frågan är: Är det möjligt (njutbart) att spela spelet på min TiBook under OS X (10.1.5) genom Virtual PC?

Vilken version av VPC krävs/är bäst? (och då menar jag inte Värdepappercentralen)

Vänligen, Ylan

Svår fråga. Vissa spel går att spela alldeles utmärkt i VPC, med andra med samma systemkrav är ospelbara.

Det enda sättet, om det inte är någon annan som har provat, är att testa.

En sak är klar dock, VPC är betydligt snabbare i 9:an än X. Jag tror att du har större chans att få spelet att flyta genom VPC i 9:an.

Att uppdatera till Jaguar kan förbättra flytet också, eftersom hela systemet blir lite rappare jämfört med 10.1.5.

Det är det bästa jag kan säga. Någon annan vet kanske mer.

/Simon

Är spelet inte av 3D typ så kan du har stor chans, för grafik är den inte så snabb på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-16 17:23

Tack för tipsen. Vilken Windowsversion är lämplig?
Läste om att det fanns ett program som på något sätt stängde av Finder under OS X, och på så sätt gjorde VPC betydligt snabbare. Vet någon något om detta?

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2002-11-17 19:04

Är det nån som vet några nyare PC spel (om det finns några) som funkar på VPC. Testade med Red faction, jag ville starta men det ville inte spelet innan det hade fått sig en rejäl måltid i form av ett grafikkort.

  • Medlem
  • 2002-11-19 23:25

I korhet nej, VPC emulerar grafikkortet och nyttjar det inte direkt så det blir ingen accelerering. Precis samma problem som med att bränna under emulering (det går om man är kreativ i RealPC, ASPI is the trick honey). Vissa gamla versioner av SoftWindows / RPC kunde nyttja 3dfx kort rakt av men det är var inte någon vidare bra emulering iaf.

1
Bevaka tråden