Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speltips (riktigt spel)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår spelade jag och några kompisar Risk 2210. En modernare variant av Risk. Risk 2210 innehåller ett stort antal förändringar, det är nästan inte samma spel. Men jag kan verkligen rekommendera spelet för alla er som gillar Risk och har spelat det i åratal, prova 2210 - ni kommer inte att bli besvikna.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-01 17:07

Vad är det för skillnader? Är det svårare att vinna på taktik?

WOW! Hade ingen aning om att det kommit ut ett nytt Risk. Själv är jag helt frälst i spelet. Kan du inte berätta om några ändringar??

Coolt! Ska nog gå och inhandla det redan imorgon. Hoppas att grannen Toys R Us har det!

Flyttar till spel...

Spelet är upplagt på ett annat sätt

1. Man spelar "bara" fem omgångar, det räcker gott rent tidsmässigt men kräver en helt annan approach

2. Man har både arméer, commanders och energibrickor. Dina commanders gör att dina arméer slåss bättre. För energibrickorna kan du köpa spelkort ur olika kategorier - t.ex. Nuclear-kort.

3. Man kan invadera månen och hålla speciella undervattensstäder. Undervattenskolonierna gör att det finns flera sätt att ta sig mellan världsdelarna.

Spelet blir annorlunda pga omgångsbegränsningen och korten. Det gör att man måste vara eftertänksam med vilka drag man gör.

Kom dock ihåg följande: Du vinner på att anfalla men det är svårare än i vanliga Risk. Använd dina commanders på bästa sätt.

1
Bevaka tråden