Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mp3 Konvertering

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det några bra gratis "wav. till mp3"-konverterare att ladda ner någonstans?

(Som inte har ett begränsat antal konverteringar) :rolleyes:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-04 14:46

www.apple.com/itunes - så får du en försmak av det ljuva livet

Njaa...jag menade mest för att konvertera min egen musik till mp3...inte ladda ner andras

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-04 14:55

toandfro: iTunes gör du allt med. Allt i ett. iTunes. Allt om tunes i ett. Tracks. Songs. Låtar. Dig that fonky beat. I can make you dance. I can make you sway. Lagra. Konvertera. Bränn. Dela ut. Hitta. Lyssna. Strömma.

  • Medlem
  • 2005-03-04 14:56

windows mediaspelaren kan konvertera cd till mp3.

PF: Jo det må vara ett bra program men krävs det inte en iPod för att kunna dra nytta av alla funktioner?

Kloon: Finns det en i WindowsMediaPlayer alltså? Var?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-04 15:01

Snacka om att missa bussen. Du kollar ju inte ens i tidtabellen.

hehe...okej jag erkänner att jag bara läste texten väldigt snabbt...men okej...det är alltså ett gratis program med andra ord?

iTunes funkade ju bra men jag vet inte om jag gör rätt...jag högerklickade på min wav-fil och valde "Convert selection to AAC" och så blev det en M4A-fil? Är det samma sak som mp3 eller går det att konvertera till Mp3 på något annat sätt?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-03-04 15:41

I inställningarna så kan du välja vilket format du vill konvertera din wav-fil till.
.m4a eller aac är inte samma sak som mp3 utan en del av MPEG4 standarden.

Okej....vad är standard värdena för mp3 när det kommer till samplingrate och sånt?

160 brukar jag köra på.. det är inte perfekt och det är inte helt kasst
(även jag kör itunes till allt sånt)

  • Medlem
  • 2005-03-04 16:13

En bithastighet på 192kb/s brukar vara vedertagen cd kvalité

Ok...tack för hjälpen!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-05 17:25

toandfro : Jag mp3:ar med Lame för bästa mp3-encoding-kvalitet (PC only, vet inte vad du kör för plattform). Hänvisar till ett gammalt inlägg.

http://www.99musik.com/forum/showpost.php?p=37961&postcount=3

  • Medlem
  • 2005-03-05 17:48

När jag konverterar från .wav till .mp3 så kör jag med RazorLame med Lame fast jag brukar oftast köra VBA = Variabel Bitrade Audio (eller nått) från 192-256 och då använder den oftast det högre när det är lägre ljudsignaler och det lägre när det låter mer...tycker det blir bäst kvalite då...men vill man vara riktigt extrem så kör man på 320 o förlorar egentligen ingen kvalite alls...

Har för mig att Lame kostar faktiskt nu för tiden...har haft det i ett par år nu så jag kommer inte ihåg riktigt...

Annars kan du gå in på http://www.mp3-converter.com/mp3_converter_freeware.htm där det finns gratis program...

Freerip kör jag, smidigt och ger bra ljud.

"men vill man vara riktigt extrem så kör man på 320 o förlorar egentligen ingen kvalite alls..."

eller så testar man AAC+

"Jag mp3:ar med Lame för bästa mp3-encoding-kvalitet (PC only, vet inte vad du kör för plattform)"

nämenväntanuförtusan! .. Mitt sprillans nya Digital Performer 4.52 kör med LAME för att exportera MP3.. OSX .. dessutom så är jag nästan säker på att lame utvecklades som plattformsoberoende.. så det så!

1
Bevaka tråden