Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stabil är 7.0.1

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 12:33

Morsning. En fråga till er som bytt upp er men som har erfarenhet av förr i tiden...

Jag har kört Logic 4.8 bra länge och i mitt system (med en gammal G3 och ett Hammerfallkort) så är det bra stabilt. I princip kraschar det aldrig.

Om man nu jämför med nya 7.0.1 under OS X - är det lika stabilt? Jag har hört rykten om att det är en hel del problem.

Jag har haft få craschar med 7.0.1. Det man ska se upp med är pluggar som inte går igenom "au validator". De flesta tillverkare har uppdaterat nu så det är ganska safe. Det finns en hel del små buggar som jag inte lider så mycket av.
Jag skulle inte köra OS X och L7 på G3´an..... kommer att bli segt kan jag lova.

Jag åker på någon krasch i månaden, men då är det oftast på grund av att jag är för snabb för programmet och gör en massa snabbkommandon som den inte hinner att utföra snabbt nog, men det är ju inga problem då man sparar varannan minut! Däremot så verkar den nya "Apple Loops"-funktionen vara lite instabil om man spelar upp låten och samtidigt hoppar mellan loopar och byter tonart i loopinställningen, då kraschar Logic rätt snabbt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 12:52

Jimpan: Vad för typer av "små buggar" är det du råkar ut för? Nej, jag kommer definitivt att köpa en ordentlig dator om jag byter till OS X och Logic 7.

Martin: Själv tycker jag att det är extremt dåligt när program kraschar för att man är "för snabb". Jag brukar själv bli ganska kvick på snabbkommandon och hur skall jag veta var gränsen går till "för snabb"? Jodå, man kan ju rädda dålig programmering med att spara varannan minut - och så glömde man spara precis då när man gjort den där viktiga grejen... Sånt går bort.

Men om man nu jämför med Logic 4-5 under OS 9 - vad tycker ni då? Den var väl inte 100% stabil heller - men ganska bra.

Jämfört med Logic 4 & 5 i OS 9 så är det stabilare nu, i alla fall enligt mig. Men mycket beror på att OS X är ett så otroligt stabilt system.

Håller med om att det är stabilt på OSX.... Små buggar... t.ex det Martin nämde med Apple Loops, dubbelklick med scollhjul funkar inte, har haft lite strul med automatiseringen.... Dock inget som påverkar vardags flödet om man säger så

1
Bevaka tråden