Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDJ

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 00:17

hello, alla lärda sällar.
såhär: jag funderar på det där att dj:a och så.
hur göra liksom?, tänkte jag. vill inte hålla på
med vinyl, sysslar inte med sånt...
har då hört någon snacka om att det finns dator-
program som man kan pyssla i, jobba med mp3:or
typ. det låter ju som något för mig och min iBook
"noi" (efter albinosnubben i isländska filmen
"noi albinoni", ja.).

så, är det något för mig? är sånt där alls nåt att
ha, eller bara för sepeamatörer. i så fall: vad skall
man skaffa, vad snackar vi för pengar?
:rolleyes:

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-05 00:23

Native Instruments Traktor 2 e nog det vanligaste men det kostar en nätt liten summa oxå (199 euro för DJ Studio 2.5).
http://www.native-instruments.com/index.php?traktor_us
Annars fanns det tidigare ngn plug för winamp där man kunde köra två spelare med x-fade (fast det var ett tag sedan jag testade det).

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 12:00

jag har testat traktor nu i den begränsade månad man får ha det hemma, och jag gillar det. jag är på g att köpa, så fort den nya varianten kommer ut, men tänkte ändå bara slänga ut fråga om det finns något liknande som man borde testa, eller om de är lite ensamma på marknaden. kan ju vara bra att veta om sina options innan man genomför något, liksom.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-02-05 23:48

Har du kollat på Behringers nya skapelse: B-control DJ?
http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=ENG
Den kan nog vara kul om drivarna funkar.
"It perfectly complements the included BEHRINGER B-DJ software or any other DJ software."
återstår väl att se.

  • Medlem
  • 2005-02-06 00:06

Har funderat på o köpa en sån här

för jag kör med Traktor nu men saknar ändå den där känslan att nått att kontrollera musiken med...

Den går loss på typ 2500 o då kan man mixa mp3:or .wav...scratcha o en massa roliga grejer

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 20:34

tack för tipsen, mårre & cytex!
jag är glad att jag slängde ut frågan igen, för jag ser nu hur behringers produkt verkar vara ett bättre köp än traktor. jag är ju inget proffs liksom, och mjukvaran där räcker säkert gott för mig. om den har stora brister, dvs inte lever upp till vad som utlovas så får man väl reklammera skiten liksom. att få en hårdvarupryl OCKSÅ, som innebär att jag inte måste köpa till extra ljudingång till min iBook för lurar, för samma pris gör det hela mycket intressant, indeed!

1
Bevaka tråden