Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera automation från Arrange fönstret?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenna!!
Hur gör man för att kopiera automation i Arrange fönstret och klistra in den efter den första i en lång rad i Logic pro 7? Jag har en upprepande slinga som jag vill ha samma automation på som jag gjort på den första slingan. Men jag kommer inte på hur +??#"!! man ska göra.
(Jobbigt med simpla grejjer som man inte hajjar, för att man bytt program).

Jag har också undrat det, och jag satt med min manual i en halvtimme innan jag gav upp och tog till internet. Det var lite dolt, man kommer bara åt det med Key Commands.

Kolla under dina key-commands. Under Global Commands finns en funktion som heter "Automation Event Edit...". Min var inställd till Ctrl-Äpple-E, men det kan skilja eftersom jag kör med Powerbook Key Commands.

Hursomhelst, markera kanalen vars automatisering du vill kopiera i Arrange-fönstret, tryck kommandot för "Automation Event Edit..". Kopiera din automatisering. Markera nästa kanal, öppna "Automation Event Edit...", och klistra in...

Jag testade lite snabbt, och det såg ut som det funkade.

Ok. Ska testa de.
Jo jag läste manualen jag också men utan framgång. Man blir ordblind efter ett tag. Men som sagt, ska kolla de.
Tack ska du ha!!

har du testat att kopiera den "midiklossen" du har automatiserat ner till 2a spåret?
logic frågar ju då i regel om man även vill kopiera automationerna..

fungerar i logic 5.* iallafall.
hoppas jag förstod frågan rätt..

Jag har inte logic framför mig nu så jag är inte säker på tangenterna men.......
Om du t.ex vill kopiera automation från en vers till en annan så zooma in ordenligt välj delen du vill kopiera med ctrl+shift och sen kan du dra med alt intryckt som vanligt.......
Om man vill kopiera mellan ett spår till ett annat shift klicka i början på spåret så markeras all automation på det spåret nu kan man copy/paste till annat spår....

Det funka
Tack

GOTT
(Om det var mina tips som hjälpte?)

1
Bevaka tråden