Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Modemscript GPRS för Ericsson T68? (ej IR)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-07 17:46

Har en iBook med 9.2.2 som jag kopplat en Keyspan High Speed Serial adapter till, där har jag anslutit Ericsson seriekabel DRS-11. Får kontakt med telefonen med GSM Remote för att editera adressbok - så långt allt väl.
När jag vill koppla upp mig via GPRS med Comviq blir det klurigare. Har hittat Ross Barkmans modemscript för T39 (webbsida) och testat. Blir uppkopplad men får inget IP.
Någon som känner till ett fungerande script? Eller så går jag och köper Soft GSM...

Du behöver inget script till din T68!

Finessen med Ericsson är att man kan skriva in ett kretskopplat nummer i datorn vilket gör att telefonen använder sina interna GPRS inställningar.

Gör så här:

1, Konfigurera din T68 så att den fungerar felfritt på WAP via GPRS

2, Konfigurera ett datakonto under Kommunikation/datakomm. (5) Fullständigt med Användarid och lösenord, även DNS-adress är viktig (finns på operatörens hemsida)

3, Under avanc. inställn. i datakontot måste verifieringen vara "ingen"

4, Välj ett script för någon modern Ericsson telefon (T39 R520 eller dyl) i din remote access, har inte testat i 9an men i OS X finns ett för T39 som fungerar super (Bara testat med IR iofs).

5, Skriv in telefonnummer *99***1# där 1 står för den GPRS inställning du vill använda. Lösenord och användarnamn skall kvitta här men du kan lika gärna skriva in dem som du använde i din datakontoinställning.

Sedan är det bara att tuta och köra.

[ 07 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Tomas Björklund ]

  • Oregistrerad
  • 2002-03-07 19:39

Ett steg närmare - men det funkar inte...

Kanon Tomas, bästa infon jag fått hittills. Hur har du kommit fram till detta?
Men jag får fortfarande inget IP. Jag misstänker att det kan ha med Comviq att göra. Någon som har lyckats med Comviq?

[ 08 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: melko ]

  • Oregistrerad
  • 2002-03-08 15:58

NU FUNKAR DET!

Med hjälp av tålamod och en glad norrman fick jag igång det! Hör av er om det finns intresse för en beskrivning av GPRS via Comviq.
Beskrivningen ovan funkade inte för mig - gissar att det beror på Comviq...

[ 08 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: melko ]

1
Bevaka tråden