Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-07-04 23:46

Öppnade förpackningen när min nya iBook kom. Följde anvisningarna. Allt som rörde tcp/ip mm saknades. Körde Norton. Fel på hd. Installerade om systemet från annan orgCD 9.1. Allt fungerade perfekt. Tills jag upptäckte att öppna cd-facket inte fungerade om ingen skiva var i (förutom vid uppstart). Körde återskapa programinst. Hurra då funkade det igen - förutom att nu var jag tillbaka på ruta ett - inget internet + filer för att installera skrivardrivisar saknades.
Ljudstötar med jämna mellanrum gjorde inte saken roligare. Extern USB-diskettstation funkar inte heller...
Mer fel var det -men det har jag redan förträngt..

  • Oregistrerad
  • 2001-07-05 01:28

Vilket otrevlig händelse, känner ledsamhet för din skull.

Jag har skapat en annan diskussion tidigare...det finns massor med fel på nya iBook. Vi bytte vår första iBook pga att den vägrade starta plötsligt.

Skrikande högtalare har vi också

Jag lät Macforum göra alla medföljande programinstallationer,samt sätta in airportkortet, det kostade visserligen 300:-
Men det tycker jag att det var värt, har inga som helst problem. Har varit väldigt försiktig när jag sedan lagt in övriga program jag har liggande på mina andra maskiner. Lagt in ett i sänder, provkört ett tag och lagt in nästa, för att slippa bekymmer.
Kollar med Norton och Diskwarrior emellanåt, som hittar massvis med konstigheter efter varje installation, kanske vanligt, men sen funkar det klockrent!

1
Bevaka tråden