Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire på PB G4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-07-01 14:21

Jag har problem med min PB, den vägrar att kommunicera med DV bandare & DV kamera via firewire.
Min PB är en Titanium med OS 9.1 och 512 mb ram om det kan vara till nytta.
Anänder Sony kamera och bandare, men kan inte använda dom på min PB däremot funkar det perfekt på min G3 med samma os version.
Någon som kan bidra med lite info? Har bara haft mmin PB i 3 veckor och köpte den för att ha i mitt jobb med streaming media men nu är jag mest frustrerad ...

Det där skall fungera klockrent!
Du verkar ha något problem med fw-tillägg, avstängda, felaktika eller för många.
Du har inte sagt i vilket program du försöker aktivera DV.
Vilken kamera och bandare har du?
Om du inte får det att fungera så kan du kolla på: http://www.2-pop.com/
Där brukar de flesta frågor bli besvarade.

  • Medlem
  • 2001-07-01 17:51

Sorry ... glömde nämna att jag använder Premiere 6 och Imovie, bandaren är en sony DHR-1000NP och kameran en Sony DCR-TRV330.
Har jämfört datorernas tillägg och det enda som skiljer är att i PB så finns flera radDVFirewire tillägg som inte finns i min G3.

[ 01 Juli 2001: Meddelandet ändrat av: Dag B ]

Du måste ta bort alla Radius tillägg. Om det mot förmodan skulle fungera med dem installerade så blir QT kvaliten mycket dålig. Bilderna blir taggiga. Det är antagligen Cleaner som installerat dessa.

  • Medlem
  • 2001-07-02 08:38

Dom tilläggen är borta men det funkar inte ... "suck" ... ska gå igenom den mer nogrannt i e.m eftersom det ska in airport.

Prova att köra ett "rent" 9.1 i tilläggskontrollen.

Borde snurra fint efter en omstart då!

Lycka till!

Jag vet inte om det hjälper men jag har en BW G3:a som FireWire tilläggen gick och självdog på, men efter ominstallation av systemet så funkade det naturligtvis klockrent.

1
Bevaka tråden