Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det dumt att köpa 12"?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 06:11

Sitter i valet och kvalet att kasta ut min stationära till förmån för en PB12".
Men bör man inte vänta åtminstone till rev b av den?
Hur mycket kommer hända, tror ni? Kommer jag känna mig blåst när den kommer?

Ja, det är ju inte så lätt att svara på men on SJ står och säger att det här ska bli notbokens år så borde det väl betyda något, kanske.

Hursomhelst, man får inte tänka så när man ska köpa maskin. Man blir alltid besviken då. Köp när du har hittat en Mac som du tycker passar dina behov och är prisvärd.

Jag kommer antagligen inte ha råd förrän rev B i vilket fall

Jag skulle inte tveka 1 sekund inför att köpa en PB G4 12" i rev A nu. Väntar du på rev B kommer du känna dig blåst när rev C kommer.

Vid närmare eftertanke kanske jag inte har råd förr än rev C. Och då har 15" fått de nya egenskaperna från Epic-modellen. Hmm.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 10:20

Jag har redan beställt min PB 12", fast jag inte har råd

Christopher: nudlar ett tag framöver?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
Jag skulle inte tveka 1 sekund inför att köpa en PB G4 12" i rev A nu. Väntar du på rev B kommer du känna dig blåst när rev C kommer.

Man känner sig alltid blåst när det kommer en ny modell av ens dator. Jag skulle gärna haft iBooken med 32 megs videominne.. men sånt är livet

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sundevall:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
Jag skulle inte tveka 1 sekund inför att köpa en PB G4 12" i rev A nu. Väntar du på rev B kommer du känna dig blåst när rev C kommer.

Man känner sig alltid blåst när det kommer en ny modell av ens dator. Jag skulle gärna haft iBooken med 32 megs videominne.. men sånt är livet

Det är det jag menar. Väntar man på en ny modell så är man nöjd med den ett tag. Sen kommer ju rev C som är ännu bättre och då svär man över att man inte väntade på den och så håller det på.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 11:49

Jag hade väntat till det blir mer än 256kb Backside cache. Idiotiskt av Apple att snåla där. Tyvärr.

1
Bevaka tråden