Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen Max OS X och Pro Tools

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har i dagarna installerat Mac OS X på 3st Macar. För i fredags kom Pro Tools LE 6.0 uppgraderingen. Så jag gjorde en ny ren OS installation och tog bort 9.x helt från burkarna.
Mitt första intryck av Pro Tools 6 är mycket bra. Och allt har fungerat bra hittills, förutom att Pro Tools avslutades några gånger på en av datorerna då jag hårdkörde dem, vet inte vad det beror på dock.
Sen ska man nog ha lite snabbare datorer än jag har just nu. 400Mhz G4 512ram. det fattas lite CPU om man kör många spår och har lagt på en massa effekter.
Jag kanske kommer med en mer utförlig rapport längre fram om jag får tid, då jag kört det ett tag. Just nu kan jag mest konstatera att det är snyggare än 5.2an tack vare OS X och nytt gränssnitt.

Har kört fast lite.
Två av datorerna är utrustade med Mbox.
Till Mboxen har jag kopplat högtalere på line out.
I Pro Tools fungerar det utmärkt att spela upp saker. Men om jag sparat ner en mp3a och vill sedan lyssna på den i iTunes så kommer ljudet genom datorhögtalaren. Hur får jag datorns övriga ljud att också gå genom min Mbox?
Måste ju finnas en lösning på detta?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-16 20:03

System Preferences -> Sound. Vet inte om det finns Core Audio-drivare än? Nåväl - om mbox´arna visar sig i den här kontrollpanelen så funkar det...

Ja, berätta gärna mer! Var ju på den där "ultimate Produkction Tour" och allt... Visst blir man lite sugen att behålla sitt DIGI-kort och fortsätta med ProTools... Det verkade råbra verkligen! Men så blir det ju Windows XP klart

<System Preferences -> Sound. Vet inte om det finns Core Audio-drivare än? Nåväl - om mbox´arna visar sig i den här kontrollpanelen så funkar det...>

Nej, den visar sig inte där.
Hur funkar det där med Core Audio drivrutiner?
Vart kan man kolla upp om det finns?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-18 08:40

Det finns inga sådana drivrutiner, men enligt diskussioner på http://duc.digidesign.com kommer sådana att bli klara inom några månader.

Synd, men det lär väll komma.
Tack för hjälpen i alla fall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-20 22:01

Har sagt det förr, säger det igen; Mac´arna har väldigt bra inbyggda ljudkort också, så det är ju bara att patcha in deras interna ljudutgång i en mixer eller nå´t så får du ut välljudande mp3´or å annat.

1
Bevaka tråden