Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport problem på 1Ghz Tibook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-10 14:17

Med min nya 1Ghz Tibook så funkar inte längre min airport, ser ej basstationen, (vare sej på OS X eller OS9) jag har fortfarande min gamla 500 Tibook kvar och den funkar perfekt, har uppgraderat Airport till v. 2.0.4 som verkar vara den som är nyast till OS9 (kollade med software update på Tibook 500;an ), men min nya 1GHz Tibook ser inte basstationen alls, tror inte att airportkortet är kasst för den ser ett annat nätverk som ligger i närheten. Nån som har några tips om detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-10 14:59

Du har inte spärrat basstationen till endast vissa MAC-adresser (alltså specifika Airportkort)?

Det är ju ett ganska bra sätt att skydda sitt nätverk.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-10 15:28

Hmm, inte vad jag vet, ska kolla, men jag tror inte det.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-10 15:50

Kollade just, och det finns inga Airport ID´s listat i Access Control i Airport Admin Utility.

Jag har också gått från PB 500 till 1Ghz. Har den gamla basstationen och det var inga som helst problem.

Mitt nätverk är dock helt öppet (tror inte grannarna har AirPort).

Kolla så att kortet sitter fast.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-10 23:38

Jag fick just det att funka nu, jag tog den gamla 500;an och ändrade kanalen från 13 till 4 i basstationen, då funkar det men den nya, och det måste ju betyda att mina grannars nätverk + att jag har radio LAN som har sin egen kanal stör airporten.
Och att den gamla 500;an funkar fint men inte den nya på kanal 13 måste ju då betyda att min nya Tibook har bättre mottaggning !
Ska testa bägge två i morgon, (innan jag säljer 500;an) få se vilken som har bäst räckvidd.

1
Bevaka tråden