Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan man få för en iBook 500/CD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske fel forum men men....
Jag var och testade en PB667 hos en kompis här om dan och fick en allvarlig släng av habegär

Jag sitter just nu med en helt ok iBook 500. Är det ngn som har en uppfattning om vad man kan få ut för en sån? Eller vad man bör ta ut? Behåller den ju hellre en att sälja den för en struntsumma.
(iBook 500 (den vita alltså) med CD, 10GB HD och 320 MB RAM.)

Tänkte först lägga inlägget på säljes men jag säljer den ju inte vill ju bara höra mig för lite...

Beroende på skick och ålder naturligtvis... Men 9-10k borde du få, tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-21 15:07

Då en ny kan köpas för runt 10.000 på olika kedjor så kommer du få ut mindre än det.

7000:- skulle jag se som realistiskt pris.

Usch och fy vad hemskt! jag la ju 18000 för ett år sen. Oså snackar folk om att mac har bra andrahandvärde. Vilket BS.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Då en ny kan köpas för runt 10.000 på olika kedjor så kommer du få ut mindre än det.

7000:- skulle jag se som realistiskt pris.

Så länge det finns några. Då de är slut stiger priset på begagnade...

  • Oregistrerad
  • 2002-08-21 21:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Filip Wänström:
Oså snackar folk om att mac har bra andrahandvärde. Vilket BS.

Andrahandsvärdet beror ju på utbud och efterfrågan. Apple har de senaste två åren ökat takten på modellbyten och saker som drar ner pris är tex ren CD spelare. Saker som drar upp är DVD och Combodrives.

Samtidigt tillhör jag den skaran som anser man får mer för ett inbyte. kommer du med den iBooken till en ÅF så kan du få 10.000:- om du köper en Powerbook...

Det finns inga sämre affärer än att köpa datorer och sälja dem igen. Det kvittar om det är en Pc eller Mac. En PC för samma summa är ännu sämre prismässigt...

Sen kan du ju hitta en köpare som inte har å bra koll och få ut nästan nypris.

True nikke. Skulle kännas lite taskigt att medvetet sälja för dyrt iofs...

Det som gäller för min del är ju inbyte så jag får väl se vad som händer.
I vilket fall, tack för att ni överhuvudtaget tagit er tid på att svara. Är ju inte direkt det mest intressanta ämnet

1
Bevaka tråden