Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videoadapter – iBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet ni någon återförsäljare som säljer videoadpter till iBook?

Jag tänkte beställa från AppleStore, men så vill de ha kopior på kreditkortet, mitt körkort/pass och kreditkorts-info (för att jag valde VISA, som de rekommenderade). Känns inte värt besväret..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-25 18:57

videoadpter?
är jag ute och cycklar om jag gissar att det är den vita sladen som ser ut att ha en "hörlurar plugg" i ena änden och en Röd vit och gul sak i andra?

Powerpc vet jag säljer sådana.
Lustigt med Visat, jag har köpt därifrån med Visa flera gånger via webben, jag matar bara in nuffrorna.

Jo, det är en sån kabel i färgglada färger.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-25 20:04

hehe.. ok.. jag tror jag har nåra liggandes.. men ingen iBook=P

Jag tror den kabeln ni pratar om är vad Apple kallar för "AV-kabel - iBook".

"Videoadapter - iBook" är en sån som man pluggar in i vga-utgången och så kan man koppla S-Video eller composit i andra änden.

Jag hittade den inte på powerpc.se.. Har de den, fast inte på hemsidan? (ska fråga dem)

  • Medlem
  • 2002-09-26 10:40

kolla på www.macoteket.se, dom har sånna, kostar 279:-

Tack för tipset!
Hittade den dock först på inWareHouse, och de var billigare (228kr, 285kr inkl moms).

Nån som vet om det är en "standardmässig" fyrpolig 3,5mm-propp i ljud/videouttaget iBooken (förra revisionen alltså), eller om Apple har haft egna hyss för sig? Ifall det är en vanlig fyrpolig videokabel så kan man ju köpa Clas Ohlsons "Anslutningskabel 3,5 mm 4-polig till 3xRCA" (32.4150, 79 kr) i stället för dyra specialkablar med Apple-loggor på, det är liksom alltid trevligare om man kan spara in 200 pix...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-02 13:49

inte enligt apple i alla fall, jag antar att det är en sådan de syftar på

köpte en själv och får någon slags grå bild där man kan ana vad som syns på skärmen, dock snett och hackigt, så det får väl bli en orginal-kabel (frågan är dock varför det inte funkar...)

1
Bevaka tråden