Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP - Revision ??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har revision 2 av mbp kommit? (C2D)

Och hur kan man veta vilken revision man har eller beställer?
Jag vill mindre gärna beställa en revision 1.

tacksam för alla svar och ev. länkar..

/manne

Det finns inget sätt att veta. Inget tillförlitligt sätt. Det står inte på några kartonger och det är inget som supporten svänger sig med.

  • Medlem
  • Ale
  • 2007-01-02 14:11

MacBook Pro kom i början av förra året och fick snart en liten speedbump men det var i stort sett bara ett processorbyte.

Den första revisionen av datorn kom under sommaren, i Juni. Det som hände då var att MBP:n fick ett nydesignat logikkort men specifikationerna föeblev dem samma.
Den andra revisionen kom i slutet på oktober. Då fick datorn en Core 2 Duo processor och i stort sett alla designfel från den ursprungliga MacBook Pro och den första revisionen åtgärdades.

Detta är så exakt som man kan säga med säkerhet.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 16:56

Två saker visar tydligt vilken dator det handlar om. Dels har MBP C2D till synes ingen lysdiod vid iSighten, dels har den en FW800-port på höger sida.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-02 18:33
Ursprungligen av JockeBo:

Två saker visar tydligt vilken dator det handlar om. Dels har MBP C2D till synes ingen lysdiod vid iSighten, dels har den en FW800-port på höger sida.

Min nya MBP C2D 17" har både FW800 på höger sida samt lysdiod vid iSighten. Lysdioden syns iofs inte när den inte lyser, gjorde den det på tidigare modeller?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-03 00:53

Just ja, det är bara gamla 15,4" MBP som saknade FW800. Angående lysdioden så är det vad jag menar, den syns inte om den inte lyser på de nya, på gamla ser det ut som en svart prick.

tack för alla svar..

den andra revisionen som har kommit. var det inte många som hade fel på den i början?
en massa kernel panics. killen hade beställt in ett 10-tal o det var i princip fel på samtliga..

vill undvika en sån modell..

  • Medlem
  • Ale
  • 2007-01-04 11:26

Det har varit väldigt få problem med Core 2 Duo varianten så du kan nog vara lugn.

Jag lämnade in min gamla MBP (rev 1 CD) och fick logikkortet utbytt till rev2. Innebär det att jag får en C2D?

Ursprungligen av misthv:

Jag lämnade in min gamla MBP (rev 1 CD) och fick logikkortet utbytt till rev2. Innebär det att jag får en C2D?

Nej, det kom en revision av logikkortet innan C2D-processorn kom till MBP.

Apple byter del mot del. Det uppgraderar aldrig maskinen via en reparation.

Som jag misstänkte då. Användaren Lundh hade fel.

  • Medlem
  • Ale
  • 2007-01-09 11:45
Ursprungligen av misthv:

Som jag misstänkte då. Användaren Lundh hade fel.

Jag hade inte fel. Dock har folk fått för sig att den första versionen av en dator är den första revisionen. Det är den inte. Revision betyder mer eller mindre uppdatering vilket då skulle betyda att den den andra versionen av en dator är den första revisionen. Det var utifrån den principen jag skrev mitt inlägg.

Säger dom att du fått rev 2 logikkortet och har en CD MBP så har du fått det logikkort jag benämnde som rev 1. (Juni-uppdateringen.)

1
Bevaka tråden