Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples hemsida - något stort på gång? (070102)

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inte bara här, TUAW skriver om detta också, dom har lite mer antydan till teaser än nyårshälsning..
diskuterar alltså bilden mer än texten

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-02 13:36

Åja. Jag hoppas på en TAM och en väldigt spännande MW Expo.

Sen kan jag tillägga att bilden har samma färggamma som Leopards presentationsfärger, som i t. ex Leopard SNeak Peak på apple.com

Då kan man nästan tycka att dom hemlighetsbelagda funktionerna i Leopard kommer att bli revolutionerande

Senast redigerat 2007-01-02 14:12
  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 18:09

Jag tycker att teasern bevisar att Apple har planer i år igen för att göra något roligt, och det kanske får Apple aktien att skutta någon promille.

Däremot tror jag inte att bara för att dom visar en teaser kommer Apple göra något otroligt revolutionerande som får alla i världen att springa iväg och köpa en Apple pryl.

Antaligen har förväntningarna blivit högre än vad Apple kan leverera, eller har man levereat under förväntingarna. Jag tror det är det första.

Så fort Apple hostar ur sig "Top Secret" så börjar ryktena sprida sig fortare än när MS var på gång att lansera Xbox. Visst, Apple kommer göra något, i år igen, precis som alla andra år, säkert något rolig produkt, som kommer förändra min vardag, men inte allas.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 18:43

Ja, å då ska ni veta att det vara bara veckor mellan "Video i iPoden?? Nääe" till releasen.

Yes!!

Apple köper SUN, förstås.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-02 20:18

Jag skulle hoppa runt av glädje om Apple köpte MS. Jag menar, dom kan ju inte kosta så värst mycket med tanke på sakerna dom producerar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-02 20:37
Ursprungligen av Merovech:

Apple köper SUN, förstås.

Haha!

Ursprungligen av Merovech:

Apple köper SUN, förstås.

Inte bara det: De relanserar WordPerfect.
Jobs kommer att ta Apple flera år "tillbaka" till NeXTSTEP och att köpa SUN är i mångt och mycket ett logiskt steg. Vad händer med Mac OS X filsystem? Nästa steg är SUNs teknologi, inte FAT32 ... När MS tar ner Basic-stödet i Office behöver Apple något häftigare än Pages eller OpenOffice:
The Office is Perfect Again!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-01-02 23:11

Även solen har sina fläckar, liksom leoparden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-03 00:15

En skillnad finns det dock - fläckarna på solen brukar räknas som dåliga, men leopardens fläckar hjälper den at överleva Således, ju fler fläckar, ju bättre. Länge Leve Leoparden!

Det är faktiskt så att Apple nu äntligen kommer med de där 42" skärmarna det ryktades om tidigare.

Jag tolkar det som att Apple kommer gå in på andra konsumentområden .... vilket Steve även antydigt när han introducerade iTV ....

Som jag sa i början.. dvs samma tanke som slagit mig.

Ska vi snacka om o hypa något så skriver ju MacWorld följande rubrik "Stordåd utlovas på MacWorld Expo" (http://www.idg.se/2.1085/1.90232).

"ett hemautomatiserings-system"... wtf?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-03 15:33

Hittade det är inlägget på Macrumors forum

Right, I am afraid to say it but you are all in fact wrong.

Here is the true meaning of the code, err... i mean teaser:

1) There is light behind the Apple, symbolising illumination and enlightenment. We can take this to mean that Steve Jobs is admitting to being an Illuminatus, and so is preparing to unveil a secret that would devastate the very foundations of mankind, as that is what Illuminati tend to do these days.

2) The Apple is black, which, in French, is written NOIR. This is abviously an Anogram of R(h)INO, suggesting that Apple's new OS will no longer be 'Leopard' but will start off OS11, whose names take after wrinkly land based creatures such as Rhino, Elephants and Tricerotops.

3) The light from behind the Apple is coming from an uneven source (read:uneven sauce), much like thick gravy or that Thai sweet-chilli stuff you sometimes get. This shows that Apple is just the beginning of the culinary spectrum that Jobs' company intend to release. Expect to see Nacho Computers spring up alongside OS11.2 hippo.

4) The image is in 16:9 format. If you take those two numbers, they both add up to give 25, which is a quarter of 100, the Maltese number for Time. Co-incidence? I think not.

5) The top line of text is an anagram of: Featherweight nitty-gritty sunshine beer jrs, which clearly links in with point (1) and point (3), linking them through text, proving a strong, subliminal base for the message.

This proves that the iTV will indeed be revealed at this year's MWSF.

Är det Ryan el har han börjat exportera sina droger från MOSR numera?

Ursprungligen av Jürgen B:

Är det Ryan el har han börjat exportera sina droger från MOSR numera?

haha

Det blir en solförmörkelse under 2007 på grund av ett jättäpple.

äähhh ... MacWorld = Comercial Customer Showcase .... alltså .. konsumentprylar ...

något nytt, något gammalt och något lånat ...

det enda vi vet är iTV & Leopard och vi vet fortfarande inte Apples Top-Secret Leopard features ... plus att inte glöma att det faktist är 1 vecka kvar till Leaopard faktist släpps ... mkt spänande ...

men än en gång MacWorld är en konsument event och därför känns förutom Leopard
.. iTV och liknande prylar mest angelägna ...

sedan så känner man sig lite kluven i frågan eftersom Apple har redan demoat iTV så det känns ju inte så "nytt" .... Leopard har vi ju redan haft en enorm genomgång av ...

och med tanke på "Welcome to 2007" så känns det ju som något är på G från Apple som Apple aldrig har gjort förut ....

jag säger bara det att en Apple Mobil känns väldigt het just nu ....

eller kanske en MacTablet .... nä mobil .. eller Tablet ... eller mobil .. eller ? .... eller så blir det helt enkelt bara det grymaste operativsystemet som Appel någonsin gjort ... och Welcome to 2007 är en spegling av Leopards GUI Illuminus som ersäter Aqua som M$ ändå kopierat ... elller mobil .. eller tablet eller mobil eller ... näää

Har dom faktiskt sagt att de(Leopard) ska släppas då? Kan de inte vara så att dom släpper ett datum?

Ursprungligen av Johan S:

Har dom faktiskt sagt att de(Leopard) ska släppas då? Kan de inte vara så att dom släpper ett datum?

Definitivt inte. Datum möjligtvis, men det är inte heller säkert. "Spring 2007" är det enda som sagts, och det bara preliminärt.

Steve presenterar den nya iPod telefonen och handatorn, OSX mobile med därtillhörande iLife mobile, samt utsätter sin ersättare! *host*

Vad har hänt här då?

http://www.looprumors.com/

Är det ett sammanträffande månne?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-03 20:08
Ursprungligen av Tobias Thor:

När jag klickade på länken idag så såg det ut så här...

/Spekulation/ Låg de så nära sanningen att de nu har blivit bestraffade och därför fått sitt konto avstängt? /Spekulation/

Mer troligt är att de har överskridit sin trafikgräns på grund av allt skvallerhungrigt Mac-folk.

http://www.engadget.com/2007/01/03/apple-and-hp-readying-led-backlit-laptops/

Hoppsan. Dessutom släpper HP 1080P LCD TV's med inbyggda Media Center. Kanske inte helt otrolig gissning som jag la innan med Apple TVs framledes, det är ju o bredda sin verksamhet från datorer och kringutrustning. Men men vi får väl se vad 2007 har att erbjuda oss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-03 22:57

Brukar det inte vara så att ju mer Apple hypar desto lugnare MW blir det?
Hur som helst, en Apple TV med inbyggt "iTV" vore nått.

Fast Apple hypar ju inte MW, dom hypar 2007 30 års jubileum, så iofs.. dom hypar tom snarare kanske "kommande" 30 åren

Kanske ett nytt Apple utan Steve Jobs? Hans sista keynote (en pampig sådan)? Den ska tydligen vara 2 timmar lång.

Bevaka tråden