Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför ingen kortläsare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hmm sitter här supernöjd med min iMac 24", men jag kan aldrig sluta att förvånas över en sak och det är varför sitter det ingen minneskortsläsare i den? Det är ju idag i princip standard på varenda dator som riktar sig för hemmet på windows-sidan.

Och inte bara det, det borde faktiskt vara standard i en dator som riktar sig för det digitala hemmet 2006. Med en minneskortsläsare hade iMacen varit superperfekt, nu får den nöja sig med att bara vara perfekt

  • Medlem
  • 2006-12-29 20:45

Fast datorn hade blivit fulare med kortläsaröppningar på framsidan eller sidan. Hade man gömt öppningarna på baksidan hade det inte stört så mycket men det hade varit väldigt opraktiskt. Tycker jag dårå asså...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 23:22

Undersidan hade nog funkat bra..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-30 04:29
Ursprungligen av boris91:

Undersidan hade nog funkat bra..

Sant. Jag tror att Apple struntat i detta mycket för designens skull. Visserligen hade jag aldrig använt det ändå. Orka öppna kameran (har visserligen en halvjobbig systemkamera, kanske är smidigare på mindre kameror) för att föra över bilderna. Använder mest en wireless transmitter på kameran eller USB2.

666 inlägg! Yeah...

  • Medlem
  • 2006-12-30 11:31

Vilken kortläsare skulle sitta där då? Det kommer ju nya kort hela tiden. Jag tror att en inbyggd kortläsare skulle bli knölig att hålla aktuell i produktionsledet.

Dessutom skulle jag inet vilja ha en kortläsare under datorn, Den skulle bli svår att se och det skulle därför bli svårt att veta var man skulle stoppa den typ av kort man själv anvnder på rätt plats - för visst skulle den ta alla sorters kort? - utan att söla mer fronten med markeringar som visar var man ska sikta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 12:31

Sant! Ger upp

  • Oregistrerad
  • 2007-01-01 17:00

Inbyggd universell kortläsare, klistermärken och gråbrun knakande plast tillhör
den mörka sidan.

Jag skulle vilja ha en kortläsare på min bärbara så hade man sluppit slösa batteri från systemkameran på resande fot osv. Men jag gillar även att ha det på stationära datorer (har det på pcn) Man skulle nog kunna göra det snyggt.
Dessutom har jag väldigt många saker kopplade via usb hela tiden och är jobbigt att koppla loss bara för att föra över bilder m.m.
Fast det finns kanske nån snygg extern kortläsare.. Men det löser ju inte usb-problemet (orka ha usb-hub och sen vidare till kortläsare osv)

edit: Finns det nåt apple-tangenbord med kortläsare?

1
Bevaka tråden