Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En "Övrigt" tråd?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-28 19:00

Hej 99Mac!

Jag har inte varit medlem så länge men jag saknar ändå något...

Vore det inte kul med en övrigt tråd som man kunde posta lite allmänna saker i. T.ex YouTube filmer och annat kul som dyker upp på internet. Tråden kunde i mitt tycke innehålla allt möjligt men en liknande tråd med MacRelaterade saker vore också kul!

MVH//Kalle

Vi hade en sådan tidigare. Det forumet spårade alltid ur, och administratörerna fick inte göra annat än att administrera den.

Är du plusmedlem så finns "Loungen", som är tänkt som nåt du beskriver..

Vi hade ett forum kallat Livsstil som blev gigantiskt och flyttades till Offtopic.se. Där blev det enormt stort på nolltid (500.000 inlägg på 6 månader) men det fanns inte någon poäng att driva en så tung sajt med så lite intressant innehåll så den är borta för alltid.

Jag kan rekommendera vår Lounge™ som är aktiv för plusmedlemmar - där finns det du nämner. Vi uppgraderar sajten här i dagarna så det kommer lite ny info om plus/pro medlemskap snart.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-28 20:29

Ååå, perfekt! Saknar en *Bli Plus/Pro* knapp i menyn.. Hade fått fler att joina Loungen

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-29 14:53

Den här Loungen verkar vara askul! Vart kan jag läsa mer om hur man blir plusmedlem?

är det någon avgift eller så?

Ursprungligen av Qalle:

Den här Loungen verkar vara askul! Vart kan jag läsa mer om hur man blir plusmedlem?

är det någon avgift eller så?

99mac Plus & Pro

Vi måste se över hela Plus & Pro konceptet när vi blir 99.se eftersom 99pod/99musik plötsligt blir en del av samma sajt - därför ber jag dig ta det lite lugnt tills vi bestämt oss för hur vi ska göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-29 18:58

Personligen så fick jag inte ut så mycket av Loungen när jag hade mitt plus-medlemsskap. Eftersom relativt få har tillgång till den delen så var det inte så många intressanta diskussioner på gång.
Det finns så många andra platser på nätet för allmäna diskussioner.
99mac är det forum som allra bäst "håller sig till ämnet" bland de svenska alternativen i min mening. Det vore synd att offra den poängen bara för att man ska kunna diskutera youtube-filmer eller andra dråpligheter.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 23:53

Ska se till att bli Plus under nästa år..

  • Medlem
  • 2006-12-30 00:11
Ursprungligen av vanilj:

Det finns så många andra platser på nätet för allmäna diskussioner.
99mac är det forum som allra bäst "håller sig till ämnet" bland de svenska alternativen i min mening. Det vore synd att offra den poängen bara för att man ska kunna diskutera youtube-filmer eller andra dråpligheter.

Om det någonsin står mellan sladder och sakligheter får sladdret ge vika 11 gånger av 10. Tycker jag.

Men om Loungen fungerar utan att ta kraft ur resten av 99:an kan den fylla en funktion som andningshål för somliga.
Bu eller bä? Vet inte riktigt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 12:39

Men är det sant att man kan ställa frågor till Apple Norden VDn genom Loungen? Tror mig ha läst det någonstans..

  • Medlem
  • 2006-12-30 12:46

Nej, det stämmer inte.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 16:26

Vad synd.. Finns det något sätt som man kan göra det på då?

EDIT: Det var nog det här jag läste. Det har alltså varit en intervju förut i alla fall..
Dock kan man inte läsa den med hjälp av länkarna som återfinns här, jag slussas bara till startsidan.

"Stor intervjuserie med Oscar Bjers, Apples nordiska VD
99mac gör en rejäl intervju med Oscar Bjers som svarar på medlemmarnas frågor. Bland annat får vi veta att det är slut med TV-reklam för Apple i fortsättningen. Intervjuserien presenteras i flera delar: 1 2 3 4 "

Ursprungligen av boris91:

Vad synd.. Finns det något sätt som man kan göra det på då?

Ringa honom?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 19:47

Det kanske inte är en jättebra idé då...

Ursprungligen av boris91:

Det kanske inte är en jättebra idé då...

Har du ett vettig ärende så.... Jag har pratat med honom en gång under tiden då jag skrev på macpro.se

1
Bevaka tråden