Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem importera video DV Canon HV-10

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 15:15

Hej!

Hur gör jag för att få in videon frpn min Canon HV-10 till min Mac?

Jättenybörjare!

Tack :">

Jättenybörjare = jätteenkelt

Starta programmet iMovie

Namnge och Skapa nytt projekt

Nu ska kameran ska vara ansluten till datorn med en Firewirekabel och påslagen
(kom ingen sådan kabel med kameran eller macen måste du desvärre genast kuta till affärs och köpa en, (FW 400) med liten kontakt i ena ändan och standard i andra.)

iMovie är ganska självförklarande. Det finns en liten spak i imovie där man väljer kamera eller redigeringsläge. Välj kamera.

Tryck på "importera" när du får upp "kamera ansluten"

Så börjar du komma igång med vad delarna gör. Det brukar finnas en tutorial hjälp till imovie för att komma igång.

PS! Bra att ha kameran ansluten till extern strömförsörjning innan du börjar så man inte slösar dyrbara batteritimmar.

MR

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 17:05

Aaaa det var FireWiren som var kruxet, tack

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 17:15

En grej till dock!
Jag vill importera video till FInal Cut direkt från akmeran. Har ni nån pejl på det? När jag öppnar programmet så säger den att den inte hittar min firewire... =(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-30 04:36
Ursprungligen av buddyjesus:

En grej till dock!
Jag vill importera video till FInal Cut direkt från akmeran. Har ni nån pejl på det? När jag öppnar programmet så säger den att den inte hittar min firewire... =(

Se också till att du har en Intel/Universal Funal Cut Pro version, annars kommer det säkert strula och ha sig.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 20:25

Kameran måste vara inställd på "Player" (eller nåt i den stilen) när du sätter på den. Alltså uppspelning och inte inspelning. Annars har FC en ganska utförlig manual under Hjälpmenyn.

1
Bevaka tråden