Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bekämpa HIV/AIDS - köp en iPod

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-27 13:34

Det kommer inte att lanseras nya iPodar i januari. Eller det kan ju det, men chanserna är 1/10000...

Jag menar, nuvarande serie släpptes ju precis. Är du orolig för att RED Edition försvinner kan du ju kolla på U2 Edition iPod, den försvann aldrig.

Jag vill ha en Beatles-iPod.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-27 19:52
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Apple tjänar ca $100 på varje 4GB nano.

Hur vet du det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-28 23:05
Ursprungligen av Konrad:

Hur vet du det?

Skulle vara mycket uppskattat om någon kände till en sådandära hårdvarusajt som skruvar upp saker och konstaterar hur mycket allt kostar.... Någon med en säck full av länkar?

boris91: De skulle aldrig kunna mäta efterfrågan på en BeatlesiPod

Min mamma beställde en röd iPod Nano 8 GB igår tillsammans med en Radio Remote, är det någon som har erfarenhet av den?

Ursprungligen av Calleponken:

Min mamma beställde en röd iPod Nano 8 GB igår tillsammans med en Radio Remote, är det någon som har erfarenhet av den?

Jag har en Radio Remote till min 30 GB iPod, och den gör ju sitt jobb. Det är skönt att inte behöva ta upp den varje gång jag vill byta låt, eller höja/sänka volymen. Även radion fungerar väldigt bra, i alla fall i Stockholms innerstad där jag använder min, jag måste säga att den fungerar bra mycket bättre än radion på min SE K608i, vilket är den enda andra bärbara radion jag har testat.
Många säger att den kostar för mycket. Det kan hända, men jag tycker att den är värt priset, jag hade inte i alla fall velat vara utan den.

Michael

Ursprungligen av boris91:

Skulle vara mycket uppskattat om någon kände till en sådandära hårdvarusajt som skruvar upp saker och konstaterar hur mycket allt kostar....

Visst, det går ju ta reda på vad komponenterna kostar styckpris, men det är ju inte vidare intressant. Det är ju helt omöjligt att säga vad det kostar för Apple.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-28 23:20

Jo, gör så här: komponent 1 + komponent 2 + komponent 3 = 900 kronor för iPod Nano 2 gb (säger vi)

För-att-Apple-är-ett-bra-företag-rabatt-från-tillverkare-typ-Samsung-rabatt-per-enhet: 500kr.

Alltså är vinsten för Apple X antal kronor (för hur mycket dom nu säljer iPoderna till återförsäljarna för).

Såg att OnOff eller vad det vara sänkte priset på minsta Nanon från 1500 till 1295 kronor.. Skumt

Ursprungligen av boris91:

Jo, gör så här: komponent 1 + komponent 2 + komponent 3 = 900 kronor för iPod Nano 2 gb (säger vi)

För-att-Apple-är-ett-bra-företag-rabatt-från-tillverkare-typ-Samsung-rabatt-per-enhet: 500kr.

Va? Du har ingen aning om vad Apple har för mängdrabatter.

Ursprungligen av boris91:

Alltså är vinsten för Apple X antal kronor (för hur mycket dom nu säljer iPoderna till återförsäljarna för).

Tror du på fullaste allvar att alla intäkter skulle vara direkta vinster?
Materialkostnaden är inte direkt den enda kostnaden..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-28 23:48

Försökte nämligen vara ironisk där, nej, jag tror inte det.

Ursprungligen av boris91:

Försökte nämligen vara ironisk där, nej, jag tror inte det.

Hur ser man i ditt inlägg att du var ironisk?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 00:07

Det ser man inte! Man lääääääääääser inlägget.

Nej, okej, man såg inte det. Sorry.

Lungt mannen!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 00:31

Fredspipa för inatt då

Bevaka tråden