Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar trådlöst nätverk, kan inte ansluta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ordentligt ny både på mac och på routrar, men har stor erfarenhet av PC. Men nu har jag slitit alldeles för många timmar med ett problem.

Det är så att jag har en trådlös SMC router (SMC2804WBRP-G) som ansluter till internet, PCn som jag sitter vid nu är kopplad till routern med sladd och det fungerar kanon.

min nyinköpta macbook hittar ett annat nätverk här i huset och där kan den ansluta, den hittar även min router, men när jag försöker ansluta till det nätverket så står det att ett fel uppstod. Vad kan vara fel? Jag tycker att jag har testat alla rimliga inställningar, och just nu kör jag utan säkerhet i routern för att försöka få igång grejjerna men det går verkligen inte.

Nån som har nåt tips på var jag ska börja eller som kan säga direkt att det aldrig kommer att fungera eller så?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 10:28

Snart kanske någon kunnig kan ta ögonen från CS3 releasen, ryktena om iPhone och andra spekulationer.

/Tangen

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-15 11:50

Ska fungera? :">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 12:08

prova trådbundet, om det funkar?

Nu har jag testat trådbundet, det funkar fint.

Alltså, Stationära (PCn) fungerar med sladd, macbooken fungerar med sladd, macbooken fungerar trådlöst mot ett annat nätverk i huset, macbooken hittar mitt nätverk men kan inte ansluta.

Ingen som har en SMC wireless som kan skriva en steg-för steglista pedagogiskt upplagd på treåringsnivå?

Jag hade SMC tidigare och det viktiga där var ju att ansluta första gången med sladd och sen dra ur den medans man surfade och då tog det trådlösa över och sen funkade det ständigt.
Men det antar jag du gjort många ggr utan att lyckas?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 21:48

kör du wpa? wep? ingen kruptering? os x kan ha lite problem med nycklar, prova att ange en 128bits hex-nyckel om möjligt.

1
Bevaka tråden