Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man mappa "Bakåt" till nån knapp på Mighty Mouse?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-12-16 11:48

Jag undrar om det går att få mm att gå bakåt i min webläsare tex om jag trycker ner kulan ?

'mm' och 'kulan'? Är det här årets julgåta månne?

Migthy Mouse borde MM stå för...
Jag har inte en aning... jag har lämnat Apples möss bakom mig för en massa år sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-16 13:02

Du kan göra den inställningen i systeminställningar och inställningarna för din mighty mouse. Shift + Äpple + Ö är kortkommandot i Safari för att gå bakåt. Du borde kunna koppla detta till en knapp på musen.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-16 19:07
Ursprungligen av vanilj:

Du kan göra den inställningen i systeminställningar och inställningarna för din mighty mouse. Shift + Äpple + Ö är kortkommandot i Safari för att gå bakåt. Du borde kunna koppla detta till en knapp på musen.

Något lättare är det väl bara att trycka på Backspace...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-16 19:40
Ursprungligen av Scumpi:

Något lättare är det väl bara att trycka på Backspace...?

Det är kanske inte så bra alltid att ha en knapp på musen för backspace om du tänker efter...

  • Medlem
  • 2006-12-16 20:58

Förtydligar rubriken.

Admin

1. Öppna Manusredigeraren och
2. skapa ett applescript med följande kod:

tell application "Safari"
	do JavaScript "history.go(-1)" in document 1
end tell

3. Spara som ett program.
4. Se till att det programmet öppnas när du klickar på mittenknappen. Det gör du i systeminställningarna.

Det fungerar för Safari, dock inte FireFox. Tyvärr är detta mycket långsamt och lämnar ett program i dockan varje gång du aktiverar det.

Jag använder USB overdrive för att slippa accelerationen (har dock ingen mm men det lär väl vara sak samma) och har ställt in där att hjultryck gör "Back". Funkar i FF men tyvärr inte i Finder.

Edit: På tal om acc. däremot har jag inte blivit av med accelerationen för scrollhjulet än, nån som vet hur?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-12-17 11:15

Tack för förtydligandet av rubriken,
Tyvärr så fungerar inte usb overdrive med trådlös Migthy Mouse. Några andra ideer ?

Ursprungligen av kottenkotten:

Jag använder USB overdrive för att slippa accelerationen (har dock ingen mm men det lär väl vara sak samma) och har ställt in där att hjultryck gör "Back". Funkar i FF men tyvärr inte i Finder.

Edit: På tal om acc. däremot har jag inte blivit av med accelerationen för scrollhjulet än, nån som vet hur?

Jo, de gör de visst:

Gör ett "New set" i USB Overdrive
Välj musknapp som ska kopplas
Välj "Keystroke" i dropmenyn
Kortkommandot i Finder är cmd+shift+Ö för att gå tillbaka, Ä blir framåt.

1
Bevaka tråden