Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trackpad på PB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var och testade en Powerbook 17" idag igen för jag kunde inte låta bli för det är en viss känsla med dessa lappisar ändå:D

Eftersom jag är van vid trackpoint och det är det bästa jag vet så testade jag trackpaden.Ovan som man är vid denna sak så tyckte jag att trackpaden inte fungera speciellt smidigt på Powerbooken.

Ibland och ofta när man rör fingret hände ingenting med muspekaren utan den fastnade.

Är detta ett vanligt problem med trackpads eller ska man hantera den på ett speciellt sätt?

Om man drar fingret över paden så ska den väl röra sig utan låsa sig halvvägs?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-17 15:31

Ja, det skall den. Har aldrig haft sådana problem med min PB 15". Har dock också varit med om att paden funkar illa på demo-exemplar i butik. Detta troligen för att det kommer en massa folk med sylt på fingrarna och använder dem hela tiden...

Vanligaste problemet för folk som försöker använda min laptop och inte är vana vid trackpads är att de håller ett andra finger på paden. Då funkar den inte alls...

Eller som min farsa som satt alla fingrar samtidigt och började dra fram och tillbaks, konstigt, hur funkar den här sa han?

Ja börja ta bort 4 av dina fingrar:D

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-12-15 19:17

Jag har aldrig gillat trackpads för huvudtaget... men generelt tycker jag att det verkar som att apples trackpads är av sämmre kvalitet än tex. de som sitter i Dell datorer.

min personliga åsikt är att de är jobbiga att änvända även när de är bra. Men alla Apple laptops som jag har använt så har trackpaden dessutom haft dålig responstid och vart oexakta. Även efter att man har kallibrerat dem.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-15 21:00

Är inne på min andra 17" och har aldrig haft problem med trackpaden...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-12-15 22:10
Ursprungligen av TU:

Är inne på min andra 17" och har aldrig haft problem med trackpaden...

Jag menade inte att dom inte fungerar... Men jag har använt väldigt många datorer med trackpad... och de som jag använt på Apples datorer har alltid varit sämre än de jag har använt på Dell, Acer, FujitsuSiemens och Thosibas datorer.

Jag vet inte om jag bara är extra känslig. Men jag tycker att det skiljer väldigt mkt i kvalitet mellan olika tillverkares trackpads. Vet inte vilket märke Apple använder sig av.. men det verkar som inget annat företag använder samma märke på trackpad... för jag har aldrig vart med om något annat datormärka som har SÅ dåliga trackpads.

Jag tycker iofs att trackpad är kasst rent generellt.

Jag har en Acer Ferrari, en Sony Vaio och en MBP och tycker helt klart bäst om styrplattan på macen. Den är stor och gillar högerklick med två fingrar.

Har heller aldrig upplevt något av de problem som folk talar om. Visst, det är inget man använder till Photoshop - men till "datoranvändning" tycker jag det är klockrent!

Mvh,

1
Bevaka tråden