Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kryssad batterisymbol och fördröjd uppstart

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-07 16:42

Hände just en klart skum grej med min MacBook CoreDuo 1,83GHz. Satt och jobbade med strömsladden i och upptäckte plötsligt att batterisymbolen i OS X var överkryssad. Stängde av datorn, tog ut batteriet och såg att allt verkade stämma. Satte i batteriet och tänkte att jag kunde ju testa att starta utan strömsladden för att se att inget var konstigt. Så jag trycker på powerknappen...

...och sleeplampan lyser lite, i övrigt helt tyst, till c:a 15 sekunder senare då startljudet kommer och allt startar normalt. Sen har den tuffat på som vanligt i uppåt en timme nu.

Har aldrig varit med om att det tar 15-20 sekunder efter det att man tryckt på powerknappen till startljudet kommer... och varför hittade den plötsligt inget batteri? Nån som har kött på benen här?

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-12-13 15:02

Fick liknande problem efter installation av senaste firmwaren. Batteriet hade ett kryss, och magsafen lös rött (laddar). Det hjälpte med en omstart, men den gick lika snabbt som vanligt. Har inte fått felet igen efter det.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-12-13 21:42

Hmmm min magsafe lyser orange när den laddar inte det du menar?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-12-14 10:16

Ring till Mac Tekniska support omgående!!! (0771 199 519)

De kommer att skicka ett nytt. Om du kan testa med ett batteri från en annan dator så gör det innan du ringer!

Min MacBook tappade först batteriet - sen kom alla random shutdowns - så efter 1,5 lyckliga månader ska den in för service...en riktigt besvikelse!

1
Bevaka tråden