Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sagan om min pringlesburkantenn.

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av .mp3:

Vilken är den billigaste USB Wlan adaptern som fungerar med mac?

Den billigaste jag har sett är Dlink DWL-122 (11 mgbit), den finns bland annat på netonnet för 299 kr.

Ja men Dlink DWL-122 fungerar inget vidare med Tiger. Drivrutinerna är inte uppdaterade så den låser hela datorn och stänger ner Spotlight. Däremot fungerar den ypperligt med Kismac.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 15:02

hehe, fungerar detta med min macbook med inbyggt trådlöst också för att så att säga boosta upp vidden på wireless:en?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-13 00:53

fantastiskt... underbart...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-03 11:50

Har börjat testa lite.
Har en macbook och kör med DWL-G122 och de funkar med ralink drivrutinerna.
Problemet är att ja inte har en aning om vilket håll ja ska rikta pringlesburken och ja har testat åt alla möjliga håll men ja hittar mindre nätverk än när ja bara kör med airporten.
Någon som har något förslag på hur man kan lösa detta? kanske bättre att testa med en frityrslev?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-12-09 12:46

Hmm... har en Powerbook 12" med rätt dålig antennkapacitet, som det visat sig... andra bärbara får in flera trådlösa nätverk här i kring. Undrar om man skulle kunna använda Pringles-knepet med den? Men då måste man väl öppna och ansluta kabel till wlan-kortet... någon som vet något?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-12-09 13:12
Ursprungligen av bborn:

Hmm... har en Powerbook 12" med rätt dålig antennkapacitet, som det visat sig... andra bärbara får in flera trådlösa nätverk här i kring. Undrar om man skulle kunna använda Pringles-knepet med den? Men då måste man väl öppna och ansluta kabel till wlan-kortet... någon som vet något?

Du måste öppna den delvis för att kunna ansluta en extern antenn. Om du inte sätter dit ett USB-WLAN-kort och kör den i din pringles-antenn.

Men för att öppna så kan du kolla hur jag löst det på
http://home.frontslash.org/wlan/

Bevaka tråden